Ο βαθμός ετοιμότητας των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε καταστάσεις κρίσεων
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Ο βαθμός ετοιμότητας των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε καταστάσεις κρίσεων
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει αρχικά τον βαθμό ετοιμότητας των διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαχείριση των σχολικών μονάδων σε μελλοντική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με βάση τις εμπειρίες τους όταν κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν και να προσαρμοστούν μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας του covid-19. Η έρευνα ακολούθησε την ποσοτική μεθοδολογία. Στην έρευνα συμμετείχαν 105 διευθυντές. Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι η ετοιμότητα των διευθυντών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση μετά το COVID-19 επηρεάζεται από την τεχνολογική τους επάρκεια, τις ηγετικές τους δεξιότητες, την κατάρτιση, την υποστηρικτική σχολική κουλτούρα και την κατανομή των πόρων. Με την αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων τα σχολεία μπορούν να ενισχύσουν την ετοιμότητα των διευθυντών και να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις της εξ αποστάσεως μάθησης. Καθώς το εκπαιδευτικό τοπίο συνεχίζει να εξελίσσεται, η συνεχής έρευνα και η συνεργασία είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών για την ετοιμότητα των διευθυντών στην εξ αποστάσεως μάθηση.
(EL)
The purpose of this study was to firstly investigate the degree of preparedness of primary and secondary school principals in managing school units in future distance education, based on their experiences when they were asked to cope and adapt within the unprecedented circumstances of the covid-19 pandemic. The research followed a quantitative methodology. 105 managers participated in the survey. The findings of the study indicate that principals' readiness for distance education post COVID-19 is influenced by their technological competence, leadership skills, training, supportive school culture, and resource allocation. By addressing these factors, schools can strengthen the readiness of principals and effectively address the challenges of distance learning. As the educational landscape continues to evolve, ongoing research and collaboration are essential to develop effective strategies for principal readiness in distance learning.
(EN)
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.