Σχεδιασμός και Εφαρμογή Εξατομικευμένης Παρέμβασης με την Τεχνική του Video-Modelling για την Ενίσχυση των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων σε Μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Σχεδιασμός και Εφαρμογή Εξατομικευμένης Παρέμβασης με την Τεχνική του Video-Modelling για την Ενίσχυση των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων σε Μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της τεχνικής του Video Modelling, ως στρατηγική παρέμβασης για τη βελτίωση συναισθηματικών δεξιοτήτων σε μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ειδικότερα, η τεχνική του Video Modelling, βασίζεται στις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, και της κοινωνικής μάθησης του Bandura (1977). Η συγκεκριμένη μέθοδος επιλέχθηκε για την ανάπτυξη και καλλιέργεια των βασικών συναισθημάτων, του φόβου και του θυμού, με στόχο την αναγνώριση και την έκφραση τους στην καθημερινή ζωή του μαθητή. Ο μαθητής είναι ένα αγόρι σχολικής ηλικίας 11 ετών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος που φοιτά σε ειδικό δημοτικό σχολείο στην Αττική. Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης χρησιμοποιήθηκε ο πειραματικός σχεδιασμός (A-B-A'-B') με επιστροφή στη γραμμή βάσης. Εν κατακλείδι τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη τεχνική, με τη μορφή animation, μπορεί να αποτελέσει μια χρήσιμη τεχνική ώστε να μπορέσουν τα παιδιά με αυτισμό, να αναγνωρίσουν και να επεξεργαστούν τα συναισθήματα τους στις καθημερινές καταστάσεις που βιώνουν.
(EL)
The present study aims to explore the effectiveness of Video-Modelling as an intervention strategy for improving emotional skills in a student with Autism Spectrum Disorder. Specifically, Video-Modelling technique is based on the principles of Applied Behavior Analysis and Bandura's Social Learning Theory (1977). This particular method was chosen to develop and cultivate basic emotions, such as fear and anger, with the goal of recognizing and expressing them in the student's daily life. Participant is an 11-year-old learner with Autism Spectrum Disorder, who attending a special primary school in Attica. In Addition, an experimental reversal design (A-B-A'-B') was used to evaluate the effectiveness of the intervention. In conclusion, the results indicate that this technique, with the method of animation, can be a useful tool for children with autism to recognize and process their emotions in everyday situations they experience.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.