Όψεις της μεταμυθοπλασίας στο έργο του Μ. Καραγάτση: οι περιπτώσεις του Κίτρινου Φακέλου και της τριλογίας Ο κόσμος που πεθαίνει

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Όψεις της μεταμυθοπλασίας στο έργο του Μ. Καραγάτση: οι περιπτώσεις του Κίτρινου Φακέλου και της τριλογίας Ο κόσμος που πεθαίνει

Ρούσση Ελένη (EL)
Roussi Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Αντικείμενο της παρούσας εργασίας συνιστά η ανίχνευση της έννοιας της μεταμυθοπλασίας και η διερεύνηση του πώς αμφισβητούνται οι συμβατικοί τρόποι αφήγησης στα μυθιστορήματα του Μ. Καραγάτση Ο Κίτρινος Φάκελλος και στην τριλογία Ο κόσμος που πεθαίνει. Διερευνώνται οι σχέσεις του Κίτρινου Φακέλλου με το είδος του αστυνομικού μυθιστορήματος, το “παιχνίδι” και τον συμφυρμό με αυτό το είδος και τον τρόπο που έτσι αναδεικνύεται η αυτοσυνειδησία του κειμένου και αποκαλύπτονται οι μυθιστορηματικές συμβάσεις. Στην τριλογία Ο κόσμος που πεθαίνει “θολώνουν” τα όρια μεταξύ του μυθοπλαστικού κόσμου και της ιστορικής αφήγησης για την Eλληνική Eπανάσταση του 1821 και τα χρόνια που ακολούθησαν ως το 1843 και την Α’ Συνέλευση μετά την παραχώρηση συντάγματος. Εδώ απασχολεί η ιστοριογραφική μεταμυθοπλασία διότι όλο το έργο, εντονότερα βέβαια τα δύο πρώτα μυθιστορήματα (Ο κοτζάμπασης του Καστρόπυργου και Αίμα χαμένο και κερδισμένο), συνεχώς μας θυμίζει ότι ακόμα και η καταγεγραμμένη Ιστορία και οι «μεγάλες αλήθειες», που συνέχουν ένα ολόκληρο έθνος, δεν είναι παρά αφηγήσεις με κενά, ασυνέχειες, διαστρεβλώσεις της αλήθειας, εκ των υστέρων προσθήκες και υποκειμενισμούς. (EL)
The object of this paper is to trace the concept of metafiction and to investigate how conventional modes of narration are challenged in Karagatsis' novels The Yellow Envelope and in the trilogy The Dying World. It explores the relationship of The Yellow Envelope to the detective novel genre, the ''game'' and its association with this genre, and the way in which the self-consciousness of the text is thus highlighted and novelistic conventions are revealed. The trilogy The Dying World "blurs" the boundaries between the fictional world and the historical narrative of the Greek Revolution of 1821 and the years that followed up to 1843 and the First Assembly after the granting of a constitution. Here we are concerned with historiographical metafiction because the entire work, constantly reminds us that even recorded history and the "great truths" that hold together an entire nation are nothing but narratives with gaps, discontinuities, distortions of truth, additions and subjectivism. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλολογίας » ΠΜΣ Κοραής (Νεοελληνική Φιλολογία) » Κατεύθυνση Νεοελληνική Φιλολογία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)