This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Mixed reality (MR) technologies in nursing education

Ευγενικός Κωνσταντίνος (EL)
Evgenikos Konstantinos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην εξέταση της ενσωμάτωσης και των επιδράσεων της Μεικτής Πραγματικότητας (Mixed Reality - MR) στον τομέα της νοσηλευτικής εκπαίδευσης. Η έρευνα θεμελιώνεται στην υπόθεση ότι η MR, μέσω της ολοκληρωμένης αλληλεπίδρασης εικονικών και φυσικών στοιχείων, προσφέρει καινοτόμα εκπαιδευτικά πλαίσια που συμβάλλουν στην πληρέστερη κατανόηση και εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης στις κλινικές πρακτικές. Σκοπός: Ο σκοπός της μελέτης είναι η συστηματική ανάλυση των επιδράσεων των τεχνολογιών MR στην νοσηλευτική εκπαίδευση και η σύγκρισή τους με τις παραδοσιακές διδακτικές μεθόδους. Εντοπίζει βασικούς κρίσιμους τομείς στους οποίους η Μεικτή Πραγματικότητα μπορεί να ενισχύσει τη μάθηση, όπως η βελτίωση των κλινικών δεξιοτήτων, η προώθηση της κριτικής σκέψης και η προετοιμασία των φοιτητών για κλινικά σενάρια στην πραγματική ζωή. Μέθοδος: Η διπλωματική εργασία αναλύει τις ιστορικές εξελίξεις στην νοσηλευτική εκπαίδευση επισημαίνοντας την αυξανόμενη ανάγκη για την ενσωμάτωση νέων καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων ενόψει των εξελισσόμενων απαιτήσεων στον χώρο της υγείας. Κατόπιν, παρουσιάζονται και αναλύονται διεξοδικά οι επιμέρους τεχνολογίες Μεικτής Πραγματικότητας, ενώ πραγματοποιείται συστηματική ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας προκειμένου να αξιολογηθεί ο αντίκτυπος των MR τεχνολογιών στην νοσηλευτική εκπαίδευση, με ειδική αναφορά στη σύγκριση με τις παραδοσιακές διδακτικές μεθόδους. Αποτελέσματα: Από τις 85 μελέτες που εντοπίσθηκαν αρχικά, εξετάστηκαν 26 άρθρα με ανάλυση πλήρους κειμένου, οπού 8 πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης μετά από προσεκτική αξιολόγηση. Η εργασία εντοπίζει σημαντικούς τομείς όπου η MR μπορεί να βελτιώσει την εκπαίδευση, όπως η ενίσχυση κλινικών δεξιοτήτων και η ενθάρρυνση κριτικής σκέψης, και αναφέρει πως, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, η MR μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Η μελέτη υπογραμμίζει τους περιορισμούς στην τρέχουσα εφαρμογή και κατανόηση της Μεικτής Πραγματικότητας στη νοσηλευτική εκπαίδευση, επισημαίνοντας την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και σαφέστερες στρατηγικές εφαρμογής. Συζήτηση: Η συζήτηση περιλαμβάνει τις προκλήσεις στην εφαρμογή της MR, όπως την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και καθαρότερες στρατηγικές εφαρμογής, ενώ τονίζει τη σημασία της καινοτομίας στις τεχνολογικές ενημερώσεις και τη διαχείριση των πιθανών εμποδίων στην αποδοχή της. Συμπεράσματα: Τα συμπεράσματα της διπλωματικής εργασίας προτείνουν την ενσωμάτωση της MR στα νοσηλευτικά προγράμματα, τονίζοντας την ανάγκη για συνεχή αξιολόγηση, τεχνολογικές αναβαθμίσεις και αντιμετώπιση των προκλήσεων. (EL)
Introduction: This dissertation explores the integration and effects of Mixed Reality (MR) in nursing education. This innovative approach combines virtual and real-world elements to create learning environments that aim to bridge the gap between theoretical knowledge and practical application. The research assumes that MR, through the integrated interaction of virtual and physical elements, offers innovative educational frameworks that contribute to a fuller understanding and application of theoretical knowledge in clinical practice. Purpose: The purpose of this study is to conduct a systematic review to assess the current state and impact of MR technologies within nursing education, comparing them against traditional teaching methods. It identifies key critical areas where MR can enhance learning, such as improving clinical skills, fostering critical thinking, and preparing students for real-life clinical scenarios. Method: The dissertation analyses the historical developments in nursing education, highlighting the increasing need for the integration of new innovative technological tools in the face of evolving healthcare demands. It then presents and analyses each of the mixed reality technologies in detail. It employs a systematic review methodology to analyze the use and effectiveness of various MR technologies in nursing education. Results: Out of 85 studies, 26 full-text articles were reviewed, and 8 met the inclusion criteria after thorough assessment. The findings suggest that if MR technologies are properly implemented in nursing education, they can significantly improve learning outcomes, student engagement, and satisfaction. MR provides an effective alternative to conventional educational methods, particularly in delivering complex clinical knowledge and procedures. The study highlights the limitations in the current application and understanding of MR in nursing education, pointing out the need for further research and clearer implementation strategies. Discussion: The discussion includes challenges in implementing MR, such as the need for further research and clearer implementation strategies and highlights the importance of innovation in technology updates and managing potential barriers to uptake. Conclusion: The dissertation concludes with recommendations for integrating MR into nursing curricula, emphasizing the importance of continuous assessment, technological updates, and addressing potential barriers to adoption. (EN)

Επιστήμες Υγείας

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)

English

Σχολή Επιστημών Υγείας » Τμήμα Νοσηλευτικής » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας-Πληροφορική της Υγείας » Κατεύθυνση Πληροφορική της Υγείας
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)