Ζητήματα αλληλεπίδρασης στην πολυπολιτισμική σχολική τάξη: οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμια εκπαίδευσης για τις διαπολιτισμικές συγκρούσεις και οι πρακτικές αντιμετώπισης.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ζητήματα αλληλεπίδρασης στην πολυπολιτισμική σχολική τάξη: οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμια εκπαίδευσης για τις διαπολιτισμικές συγκρούσεις και οι πρακτικές αντιμετώπισης.

Ταραμπάνη Αμαλία (EL)
Tarampani Amalia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η μετανάστευση αποτελεί ένα φαινόμενο παγκόσμιας εμβέλειας. Μία από τις απόρροιές της είναι η πληθυσμιακή σχολική ανομοιογένεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα δεδομένα στη σχολική πραγματικότητα, πιο σύνθετα και πιο απαιτητικά. Η παρούσα ποσοτική έρευνα διερευνά τις σχέσεις των Ελλήνων μαθητών με τους αλλοδαπούς μαθητές από την οπτική πλευρά των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να βοηθήσουν τους ξένους μαθητές να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο του σχολικού μικρόκοσμου. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο διαβαθμισμένο βάση της κλίμακας Likert.Στην έρευνα συμμετείχαν 121 εκπαιδευτικοί ΠΕ70 δημοσίων σχολείων από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας, τη χρονική περίοδο από τον Απρίλιο του 2022 έως τον Μάιο του 2022. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα μπορούν να επηρεάσουν τις φιλικές σχέσεις μεταξύ των αλλοδαπών και των γηγενών παιδιών. Ειδικότερα, οι προκαταλήψεις που αφορούν τη διαφορετική εθνοτική καταγωγή μπορεί να οδηγήσουν σε απομόνωση ή απόρριψη από τα γηγενή παιδιά. Συνεπώς, τα αποτελέσματα υποδηλώνουν τη σημασία της ανάγκης για ανοιχτές και ανεκτικές εκπαιδευτικές κοινότητες που προάγουν τον σεβασμό και την κατανόηση της διαφορετικότητας. Όσο αφορά το δεύτερο μέρος του σκοπού ,περιλάμβανε τη διερεύνηση των στρατηγικών των εκπαιδευτικών για την ομαλή ένταξη των ξένων μαθητών. Η ομαλή ένταξη των μεταναστών και των προσφύγων στην κοινωνία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου , σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία και σε ένα ανομοιογενές σχολείο η αποδοχή της διαφορετικότητας είναι επιτακτική ανάγκη. Το σχολείο θα πρέπει αποτελεί ένα εύφορο έδαφος συμβίωσης μαθητών με διαφορετική γλώσσα, κουλτούρα, πολιτισμό και θρησκεία. (EL)
Migration constitutes a phenomenon of global significance. One of its ramifications is the demographic heterogeneity within schools. This results in the emergence of new complexities and demands in the school environment. The present quantitative research explores the relationships between Greek students and foreign students from the perspective of educators in Primary Education, as well as the strategies employed by educators to help foreign students smoothly integrate into the social fabric of the school microcosm. The research utilized a questionnaire graded according to the Likert scale. A total of 121 educators of public schools from any part of Greece participated in the study during the period from April 2022 to May 2022. The results of the research showed that prejudices and stereotypes can influence the friendly relationships between foreign and native children. Specifically, prejudices regarding different ethnic backgrounds can lead to isolation or rejection by native children. Therefore, the results indicate the importance of the need for open and tolerant educational communities that promote respect and understanding of diversity. Regarding the second part of the research aim, it included the investigation of the strategies employed by educators for the smooth integration of foreign students. The smooth integration of migrants and refugees into society can be achieved through education. Therefore, in a multicultural society and in a heterogeneous school, the acceptance of diversity is imperative. The school should be a fertile ground for the coexistence of students with different languages, cultures, and religions. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)