Συνήθειες και πεποιθήσεις των εφήβων σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής – Ο ρόλος του σχολείου

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Συνήθειες και πεποιθήσεις των εφήβων σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής – Ο ρόλος του σχολείου

Μπουρλής Κλέαρχος-Παναγιώτης (EL)
Bourlis Klearchos-Panagiotis (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η εκτενής αναφορά με μελέτη περίπτωσης για την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής σε εφήβους της όψιμης εφηβείας ήτοι από μαθητές λυκείου και φοιτητές διαφόρων πανεπιστημιακών σχολών. Η κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής σύμφωνα με έρευνες, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί προκειμένου να συμπληρώνεται η συνήθης δίαιτα των ατόμων. Στην Ελλάδα έχουν γίνει ελάχιστες έρευνες για αυτό και θεωρούμε ότι η παρούσα εργασία θα συμπληρώσει με στοιχεία για την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής από τον Ελληνικό πληθυσμό. Χρησιμοποιήσαμε ερωτηματολόγιο το οποίο δόθηκε σε 576 μαθητές λυκείου και φοιτητές πανεπιστημιακών σχολών. Σκοπός του ερωτηματολογίου ήταν να διερευνηθεί η άποψη τους για την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής, οι πηγές ενημέρωσης τους και οι συνέπειες αυτών. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν έπειτα από στατιστική επεξεργασία στων δεδομένων, περίπου το μισό δείγμα (49%) είχε καταναλώσει συμπληρώματα διατροφής ανεξάρτητα από τη συχνότητα. Το εν λόγω αποτέλεσμα έρχεται σε συμφωνία με παρόμοιες έρευνες όπου το μισό περίπου δείγμα είχε καταναλώσει κάποιο συμπλήρωμα διατροφής ανεξαρτήτου συχνότητας. Το είδος συμπληρωμάτων που καταναλώνονταν πιο συχνά ήταν βιταμίνες/πολυβιταμίνες (70.1%). Το επίπεδο σπουδών, δεν φάνηκε να επηρεάζει την άποψη των συμμετεχόντων για την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής και το ίδιο ισχύει και με την ενασχόληση τους με κάποια αθλητική δραστηριότητα. Οι γυναίκες φαίνονται λίγο πιο διστακτικές όσον αφορά τις επιπτώσεις από την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής ενώ οι πεποιθήσεις των ερωτηθέντων για την αναγκαιότητα, την ασφάλεια και το κατά πόσο μπορούν να προλάβουν κάποιες χρόνιες ασθένειες ή τον καρκίνο είναι ούτε θετικές ούτε αρνητικές. (EL)
The aim of the present study was to provide an extensive case study report on the consumption of nutritional supplements in adolescents of late adolescence, i.e. high school students and students of various universities. The consumption of dietary supplements according to researches, in recent years has increased in order to supplement the usual diet of individuals. In Greece, few studies have taken place on this particular topic and it is believed that this paper will complement with data on the consumption of dietary supplements by the Greek population. We used a questionnaire which was given to 576 high school students and university students. The purpose of the questionnaire was to investigate their opinion on the consumption of dietary supplements, their sources of information and the consequences of these. Based on the results obtained after statistical processing of the data, around half of the sample (49%) had consumed dietary supplements regardless of frequency. This result is in line with similar surveys where about half of the sample had consumed a dietary supplement regardless of frequency. The type of supplements consumed most frequently were vitamins/poly-vitamins by 70.1%. The level of education did not seem to influence the participants' opinion on the consumption of dietary supplements and the same results reflected for their involvement in a sporting activity. Women seem a little more hesitant about the effects of consuming dietary supplements whereas respondents' beliefs regarding the necessity, safety and whether they can prevent certain chronic diseases or cancer are neither positive nor negative. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)