ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΝ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΝΑΦΗ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΝ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΝΑΦΗ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Τσιαμάκης Βασίλειος (EL)
Tsiamakis Vasileios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Ο Ιωάννης συγγραφέας του αρχαιότερου ευαγγελίου, ο επικαλούμενος Μάρκος των Πράξεων, ο οποίος αναφέρεται από τους αποστόλους Πέτρο και Παύλο, είναι ο συγγραφέας της ευαγγελικής περικοπής της Αναστάσεως του Ιησού (Μκ. 16. 1,8) την οποία προσεγγίσαμε ερμηνευτικά και συγκριτικά, όχι μόνο με τους υπόλοιπους ευαγγελιστές, αλλά και με συγγραφείς της Απόκρυφης Χριστιανικής Γραμματείας κ.α. Ο Μάρκος ολοκληρώνει το ευαγγέλιο του με την ανάσταση του Χριστού, για την ακρίβεια μεταφέρει πληροφορίες για αυτήν, χωρίς να περιγράφει αυτό το ίδιο γεγονός της Ανάστασης γιατί αυτή εγκαινιάζει ένα νέο κόσμο που δεν υπάγεται στη νομοτέλεια του παρόντος κόσμου της φθοράς. Η αρχαιότερη αφήγηση για την εύρεση του κενού τάφου από τις Μυροφόρες είναι του Μάρκου (16, 1-8), που αποτέλεσε τη γραπτή πηγή των δύο άλλων Συνοπτικών, ενώ ο Ιωάννης ακολουθεί μια άλλη μορφή της αναστάσιμης παράδοσης. Στην παρούσα εργασία, η επιστημονική έρευνα του κενού τάφου, υποστηρίζεται στην ιστορικότητα της κριτικής ανάλυσης των ευαγγελικών αφηγήσεων και στην πίστη των μαθητών στην Ανάσταση και στις εμφανίσεις του Κυρίου. Σε αυτό το πόνημα παραθέτουμε το κείμενο της ευαγγελικής περικοπής του Μάρκου, σύμφωνα με το βυζαντινό κείμενο (Καινή Διαθήκη) της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, με πρακτικές και ερμηνευτικές παρατηρήσεις και σχολιασμούς. Στη συνέχεια ακολουθεί η ευαγγελική περικοπή στο Σιναϊτικό κώδικα και το κείμενο Nestle – Aland. Με ιδιαίτερο δε σεβασμό διατηρούμε και μελετάμε το κείμενο στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως μαρτυρούν τα πολυάριθμα χειρόγραφα. Εκτός από την ερμηνευτική διαδικασία πάνω στους πρώτους εκκλησιαστικούς συγγραφείς αλλά και στους νεότερους, αναφερόμαστε επίσης στο πως η επιστήμη, η αρχαιολογία, η υμνολογία, η λογοτεχνία, η εικονογραφία και η τέχνη γενικότερα, προσεγγίζουν την Ανάσταση του Κυρίου. Ιδιαίτερη αναφορά τέλος, γίνεται και για τα ταφικά ήθη και έθιμα της εποχής του 1ου αι. καθώς και στα πρόσωπα που -το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού-, ανέδειξε «πρωταγωνιστές». (EL)
John, the author of the oldest gospel, the invoked Mark of Acts, who is mentioned by the apostles Peter and Paul, is the author of the Gospel passage of the Resurrection of Jesus (Mk. 16. 1,8) which we approached interpretatively and comparatively, not only with the rest of the evangelists, but also with authors of the Apocrypha Christian Secretariat etc. Mark completes his gospelmentioningthe resurrection of Christ, in fact he presents information about it, without describing the detailed and actual event of the Resurrection, because it inaugurates a new world that is not subject to the laws of the present world of corruption. The earliest account of the discovery of the empty tomb by the Myrophores is that of Mark (16, 1-8), which was the written source of the other two Synoptics, while John follows another form of the resurrection tradition. In this work, the scientific research of the empty tomb is supportedbythe historicity of the critical analysis of the Gospel narratives and in the faith of the disciples in the Resurrection and the appearances of the Lord. In this sentence we quote the text of the Gospel passage of Mark, according to the Byzantine text (New Testament) of the Apostolic Ministry of the Church of Greece, with practical and interpretive observations and commentaries. Then follows the Gospel passage in the Codex Sinaiticus and the Nestle-Aland text With particular respect we preserve and study the text in the Orthodox Church, as the numerous manuscripts testify.Apart the interpretation process, performedbothby the first ecclesiastical writersandthe younger ones, we also refer to how science, archaeology, hymnology, literature, iconography and art in general approach the Resurrection of the Lord. Finally, special reference is also made cocnerning the burial customs and traditions of the 1st century. as well as the persons who - the event of the Resurrection of Christ - highlighted as "protagonists". (EN)

Θρησκεία

Θρησκεία (EL)
Religion (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής
Σχολή Θεολογική » Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας » ΠΜΣ Πηγές, Λατρεία και Διαπολιτισμικός Βίος του Χριστιανισμού » Κατεύθυνση Βίβλος και Διαπολιτισμικός Βίος της Μεσογείου

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.