Η Μετασχηματιστική ηγεσία και ο αντίκτυπός της στην επαγγελματική ικανοποίηση και στην αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η Μετασχηματιστική ηγεσία και ο αντίκτυπός της στην επαγγελματική ικανοποίηση και στην αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών.

Ράλλη Αγγελική (EL)
Ralli Aggeliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τον τρόπο ηγεσίας του σχολείου τους, εάν δηλαδή εφαρμόζεται απ’ τον διευθυντή τους ο μετασχηματιστικός τρόπος διοίκησης, και πως αυτός επηρεάζει την αυτοαποτελεσματικότητά τους και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη συμμετοχή 126 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας από διάφορες περιοχές της χώρας. Χρησιμοποιήθηκε το ερευνητικό εργαλείο Principal Leadership Questionnaire (PLQ) για την μέτρηση μετασχηματιστικών χαρακτηριστικών της ηγεσίας του διευθυντή, το Teacher’s Satisfaction Inventory (TSI) για την μέτρηση της επαγγελματικής ικανοποίησης και το Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES) για την μέτρηση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι δέκτες μετασχηματιστικής ηγεσίας επηρεάζοντας θετικά τόσο την αυτοαποτελεσματικότητά τους όσο και την εργασιακή τους ικανοποίηση. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί με πολλά και συναπτά έτη εμπειρίας νιώθουν πιο έντονα την παροχή εξατομικευμένης υποστήριξης απ’ τον διευθυντή τους. Ωστόσο υπήρξε ένας παράγοντας της μετασχηματιστικής ηγεσίας (ο διευθυντής ως πρότυπο συμπεριφοράς και επιτυχημένου εκπαιδευτικού) που δεν εμφάνισε ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, κρίνοντας αναγκαία την μετεκπαίδευση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του. Όσον αφορά την εργασιακή ικανοποίηση οι εκπαιδευτικοί του δείγματος αντλούν μεγάλη ευχαρίστηση από το επάγγελμα αυτό καθεαυτό. Το γεγονός αυτό κινητοποιεί την ανάπτυξη της αυτοαποτελεσματικότητάς τους κάνοντας τον καθένα καλύτερο ως εκπαιδευτικό, συνάδελφο και άνθρωπο. (EL)
The purpose of this research is to investigate the opinions of primary education teachers regarding the leadership style of their school principals, specifically whether a transformative leadership approach is applied by the principal and how it affects their self-efficacy and professional satisfaction. A quantitative study was conducted with the participation of 126 primary education teachers from various regions of the country. The research tools used included the Principal Leadership Questionnaire (PLQ) to measure transformative leadership characteristics of the principal, the Teacher’s Satisfaction Inventory (TSI) to measure professional satisfaction, and the Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES) to measure teachers’ self-efficacy. The results showed that the majority of the participants perceive transformative leadership, which has a positive impact on both their self-efficacy and job satisfaction. Specifically, teachers with many years of experience feel a stronger sense of personalized support from their principals. However, one aspect of transformative leadership (the principal as a role model and successful educator) did not demonstrate a particularly high percentage, suggesting the need for training before and during their leadership. Regarding job satisfaction, the teachers in the sample derive great satisfaction from the profession itself. This motivates the development of their self-efficacy, making each teacher better in their role as an educator, colleague and person. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)