«Η σχέση της δυσαναγνωσίας με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Athens   

Αποθετήριο :
Pergamos Digital Library   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Η σχέση της δυσαναγνωσίας με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού»

Καραπατή Ευτυχία (EL)
Καραπατή Ευτυχία (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στόχος της εργασίας ήταν να μελετήσει την δυσαναγνωσία και να τη συνδέσει με διάφορες πτυχές της ψυχοκοινωνικής επάρκειας (αυτοεκτίμηση, κοινωνική επάρκεια, συναισθηματική επάρκεια, προβλήματα συμπεριφοράς, σχολική επάρκεια) των μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού. Συγκεκριμένα, η έρευνα διερεύνησε αν τα αναγνωστικά ελλείματα των μαθητών επιδρούν στην αυτοεκτίμηση τους, κατά πόσο οι δυσκολίες στην αναγνωστική ευχέρεια επηρεάζουν την ψυχοκοινωνική προσαρμογή τους, σε ποιο βαθμό σχετίζεται η αναγνωστική επίδοση των μαθητών με τη σχολική τους επάρκεια και πώς σχετίζεται η αναγνωστική επίδοση με τη συναισθηματική επάρκεια των μαθητών. Για την εκπλήρωση των ερευνητικών στόχων και την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε 146 μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Ως εργαλεία έρευνας χρησιμοποιήθηκαν το τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής Παιδιών Προσχολικής και Σχολικής και το Test of Silent Contextual Reading Fluency. Η έρευνα ανέδειξε κάποιες στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των υπό εξέταση μεταβλητών αλλά και κάποιες μη στατιστικά σημαντικές. Συγκεκριμένα, δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων της αυτοεκτίμησης των μαθητών, της κοινωνικής τους επάρκειας, της συναισθηματικής και σχολικής τους επάρκειας και των προβλημάτων συμπεριφοράς. Αναφορικά με τις στατιστικά σημαντικές διαφορές που εντοπίστηκαν η πρώτη αφορά στη σχέση αναγνωστικής επίδοσης και σχολικής επάρκειας. Συγκεκριμένα, η ανεξάρτητη μεταβλητή, που ορίστηκε ως η αναγνωστική επίδοση, συμβάλλει σημαντικά στην πρόβλεψη της εξαρτημένης μεταβλητής που αντιπροσωπεύει τη σχολική επάρκεια των μαθητών. Επίσης, στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας η ανεξάρτητη μεταβλητή, που ορίστηκε ως η αναγνωστική επίδοση, συμβάλλει σημαντικά στην πρόβλεψη της εξαρτημένης μεταβλητής που αντιπροσωπεύει τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών. Αυτά τα προβλήματα συμπεριφοράς τις περισσότερες φορές συνδέονται με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση των μαθητών. Μέσα από τα ευρήματα της παρούσας έρευνας αναδύθηκε η ανάγκη δημιουργίας ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς που αποδέχεται διαφορετικά στυλ μάθησης και ικανότητες. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τη σύνδεση μεταξύ αναγνωστικής ευχέρειας και κοινωνικής επάρκειας των μαθητών. Τέλος μέσα από τη στατιστική ανάλυση βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ της αναγνωστικής επίδοσης και των διαφορετικών μεταβλητών που αφορούν την κατάσταση των μαθητών. (EL)
The aim of the Dissertation was to study problems in reading fluency and to link them with various aspects of psychosocial competence (self-esteem, social competence, emotional competence, behavior problems, school competence) of 5th and 6th grade students. and to link them to various school, individual and social aspects of the lives of the fifth and sixth grade students. Specifically, the research investigated whether students' deficits affect their self-esteem, to what extent difficulties in reading fluency affect their psychosocial adjustment, to what extent students' reading achievement is related to their school competence, and how reading progress is related to students' emotional competence. To fulfill the research objectives and answer the research questions, a quantitative survey was conducted using a structured questionnaire on 146 students in the 5th and 6th grade. The Psychosocial Adjustment Test for Preschool and School Age Children and the Test of Silent Contextual Reading Fluency were used as research instruments. The study revealed some statistically significant differences between the variables under consideration but also some non-statistically significant differences. In particular, no statistically significant relationship was found between the different levels of students' self-esteem, social competence, emotional and school competence and behavioural problems. Regarding the statistically significant differences found, the first one concerns the relationship between reading achievement and school competence. Specifically, the independent variable, defined as reading achievement, significantly contributes to the prediction of the dependent variable representing students' school proficiency. Also, in the context of this study, the independent variable, defined as reading achievement, contributes significantly to predicting the dependent variable representing students' behavioral problems. These behavioral problems are most often associated with students' low self-esteem. Through the findings of this study, the need to create an inclusive environment that accepts different learning styles and abilities emerged. Furthermore, the research highlighted the link between reading fluency and social competence of students. Finally, through statistical analysis, a statistically significant relationship was found between reading fluency and different variables related to students' status. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.