Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Δήμου Ευαγγελία (EL)
Dimou Evangelia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρεται στη διαχείριση αλλαγών, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η σχολική ηγεσία. Ο σύγχρονος διευθυντής της σχολικής μονάδας καλείται να αναπτύξει και να καλλιεργήσει δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στον πολυδιάστατο ρόλο του, προκειμένου να ανταπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο απαιτητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι να πραγματοποιήσει έναν ενδελεχή έλεγχο στην σύγχρονη διεθνή βιβλιογραφία από το 2015 έως και το 2022, που αφορά τη σημασία της καλλιέργειας των δεξιοτήτων του διευθυντή της σχολικής μονάδας, μέσα από μια σειρά ερευνών που εντοπίστηκαν με βάση την αναζήτηση επιστημονικών άρθρων σχετικών με τη διαχείριση αλλαγών, τη σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων του διευθυντή της σχολικής μονάδας και την ηγεσία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Το δείγμα αποτελείται από τριάντα πέντε (35) επιστημονικά άρθρα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στην αγγλική γλώσσα από το 2015 έως και το 2022, και αφορούν τη σχέση των υπό μελέτη εννοιών, δηλαδή τη διαχείρισης αλλαγής, την καλλιέργεια δεξιοτήτων διευθυντή της σχολικής μονάδας, και την ηγεσία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η συλλογή του δείγματος έγινε στην Ελλάδα, στο Νομό Αττικής το 2022, το οποίο αποδομήθηκε διεξοδικά έως το πρώτο εξάμηνο του 2023. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση της παρούσας εργασίας προέκυψε ότι οι ψυχοσυναισθηματικές δεξιότητες του διευθυντή σχολικής μονάδας και η συναισθηματική νοημοσύνη επιδρούν σημαντικά στην ετοιμότητα και στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην αλλαγή και στην αποτελεσματική διαχείρισή της. Επιπλέον, η μετασχηματιστική ηγετική συμπεριφορά, οι πρακτικές κατανεμημένης και εκπαιδευτικής ηγεσίας και η ηγεσία χωρίς αποκλεισμούς, είναι οι επικρατέστερες και πιο επιτυχημένες μορφές ηγεσίας σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ενώ τέλος, η επιτυχία μιας αλλαγής στο εκπαιδευτικό περιβάλλον εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τη δια βίου μάθηση του διευθυντή. (EL)
International literature refers to change management, in which school leadership plays a leading role. A contemporary principal of a school unit is expected to develop and cultivate skills that will help them respond efficiently to their multidimensional role, in order to cope in the best possible manner within a demanding educational environment. The purpose of this literature review is to perform a thorough inspection of the contemporary international literature from 2015 to 2022, that is related to the importance of skill cultivation of school unit principals, through a series of research that has been detected by searching scientific papers concerning change management, the importance of skill cultivation of school unit principals and leadership in the educational environment. The sample is comprised of thirty five (35) scientific papers that were published in English from 2015 to 2022 and concern the relationship between the concepts under examination, which are change management, the importance of skill cultivation of school unit principals and leadership in the educational environment. The sample collection took place in 2022, at the Prefecture of Athens, Greece, which was thoroughly deconstructed until the first six months of 2023. The literature review of the present paper showed that the psychoemotional skills and emotional intelligence of the school unit principal have a significant effect on the alertness and attitude of educators towards effective management change. Furthermore, transformational leadership behavior, practices of distributed and instructional leadership and leadership without exclusions are the predominant and most successful forms of leadership in educational institutions, while the success of a change in an educational environment depends to a large extend on the participation in professional growth-training-education programs, the academic qualifications and the lifelong learning ability of the principal. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.