δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
ΕΜΦΥΛΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Στη συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία , όπου η ετερότητα κυριαρχεί , παρουσιάζεται επιτακτική η ανάγκη της συμπερίληψης, της ισότητας και της δικαιοσύνης των διαφορετικών συμβολικών και κοινωνικών ρόλων και ομάδων. Οι έμφυλες αναπαραστάσεις στα σχολικά εγχειρίδια είναι ιδιαίτερα σημαντικές διότι επηρεάζουν την αντίληψη και τη συμπεριφορά των μαθητών ως προς το φύλο και τις γυναίκες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απεικονίσεων του φύλου στα Αναλυτικά Προγράμματα και τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος της Θρησκευτικής Αγωγής όλων των τάξεων του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου. Στο ερευνητικό τμήμα, μελετάται η συχνότητα αλλά και η εννοιολογική συσχέτιση λέξεων – αναφορών που σχετίζονται με την εκπροσώπηση του ανδρικού και του γυναικείου φύλου αντίστοιχα, των επιλογών στην εικονογράφηση, αλλά και τα μηνύματα που μεταδίδουν. Στη συνέχεια, για τους σκοπούς της μελέτης, δομείται και παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση για μαθητές/τριες της Α΄ Λυκείου. Το προτεινόμενο σενάριο αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των αποδεκτών για θέματα έμφυλης ανισότητας, στην καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης και στην άρση τυχόν παγιωμένων στερεοτυπικών αντιλήψεων σχετικά με τα δύο φύλα.
(EL)
In the ever-changing society, where diversity dominates, there is an urgent need for inclusion, equality and justice of different symbolic and social roles and groups. Gender representations in textbooks are particularly important because they influence students' perception and behavior towards gender and women. The purpose of this study is to investigate gender depictions in the Curricula and School Textbooks of the Religious Education course of all grades of Junior High School and High School. In the research department, the frequency and conceptual correlation of words – references related to the representation of the male and female gender respectively, the choices in illustration, and the messages they convey are studied. Then, for the purposes of the study, a teaching proposal for students of 1st grade of High Scholl is structured and presented. The proposed scenario aims to raise awareness of gender inequality issues, cultivate their critical thinking and remove any entrenched stereotypical perceptions about gender relations.
(EN)
Θρησκεία
Humanities and the Arts ▶ Philosophy, Ethics and Religion Θρησκεία
(EL)
Θρησκεία
(EL)
Religion
(EN)
Ελληνική γλώσσα
Σχολή Θεολογική » Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας » ΠΜΣ Θρησκευτική Εκπαίδευση και Αγωγή » Κατεύθυνση Θρησκευτική Εκπαίδευση και Αγωγή
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.