Υπερβαίνοντας τα όρια: Δίπολα στην οθόνη Metropolis (Fritz Lang, 1927), Ex Machina (Alex Garland, 2013), Her (Spike Jonze, 2013), White Christmas (Carl Tibbetts, 2014)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Υπερβαίνοντας τα όρια: Δίπολα στην οθόνη Metropolis (Fritz Lang, 1927), Ex Machina (Alex Garland, 2013), Her (Spike Jonze, 2013), White Christmas (Carl Tibbetts, 2014)

Πίνα Γεωργία (EL)
Pina Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2025


Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική ανάλυση των ταινιών Metropolis του Fritz Lang (1927), Ex Machina του Alex Garland (2014), Her του Spike Jonze (2013) και του επεισοδίου με τίτλο White Christmas (2014) της σειράς επιστημονικής φαντασίας Black Mirror. Η ανάλυση θα επικεντρωθεί στο πώς τα προαναφερθέντα έργα απεικονίζουν την επιρροή της εξελιγμένης τεχνολογίας στις σχέσεις εξουσίας εντός των εικονιζόμενων δυστοπικών κοινωνιών. Θα επιχειρηθεί, επίσης, η ιχνηλάτηση των τρόπων με τους οποίους το πέρασμα από την μηχανική στην κυβερνητική διακυβέρνηση φαίνεται επιδρά στις τομές φυσικό/τεχνητό, πρότυπο/απομίμηση και του συσχετισμούς μεταξύ τους. Η ανάλυση των παραπάνω έργων θα πραγματοποιηθεί μέσα από το πρίσμα των θεωριών της Donna Haraway για την κυβερνο-ανθρώπινη ταυτότητα και τις θεωρίες της Shoshana Zuboff για τον καπιταλισμό της εποπτείας, οι οποίες αναδεικνύουν τις κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της υψηλής τεχνολογίας. Η μεθοδολογία θα επεκταθεί και σε άλλες σημαντικές προσεγγίσεις, όπως οι θεωρίες εποπτείας και πειθαρχίας του Michel Foucault και η κριτική της βιομηχανίας του πολιτισμού από τον Theodor W. Adorno. Με αυτόν τον συνδυασμό θεωρητικών προσεγγίσεων, η ανάλυση αυτή αποσκοπεί στη διερεύνηση της πολυπλοκότητας των σχέσεων εξουσίας και των επιπτώσεων της τεχνολογικής προόδου εντός των παρατιθέμενων έργων. (EL)
Abstract This paper’s aim is to conduct a comparative analysis of the films Metropolis by Fritz Lang (1927), Ex Machina by Alex Garland (2014), Her by Spike Jonze (2013), and the episode titled White Christmas (2014) from the science fiction series Black Mirror. The analysis will focus on how the aforementioned works present the influence of advanced technology on power relations within the dystopian societies depicted, as well as will attempt to trace the ways in which the transition from mechanical to cybernetic governance appears to affect the natural/artificial, original/copy dichotomies, and their interrelations. The analysis of the above works will be carried out through the prism of Donna Haraway's theories on cyber-human identity and Shoshana Zuboff's theories on surveillance capitalism, which highlight the socio-economic consequences of advanced technology. The methodology extends to other important approaches, such as Michel Foucault's theories of surveillance and discipline and Theodor W. Adorno's critical examination on cultural industries. With this combination of theoretical approaches, this analysis aims to explore the complexity of power relations and the impact of technological progress within the works presented. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης » ΠΜΣ Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές » Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.