Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και αυτισμός. Ο ρόλος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία του Πειραιά: Σημερινή κατάσταση, προοπτικές και οι απόψεις των εκπαιδευτικών.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και αυτισμός. Ο ρόλος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία του Πειραιά: Σημερινή κατάσταση, προοπτικές και οι απόψεις των εκπαιδευτικών.

Κορέση Γεωργία (EL)
Koresi Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή. Δύο μεγάλοι παιδαγωγικοί κλάδοι των οποίων η πορεία, μας έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Εύλογα θα τις χαρακτήριζε κανείς συνυφασμένες έννοιες, καθώς μελετώντας τες μπορούμε να διακρίνουμε αρκετές ομοιότητες σε χαρακτηριστικά όπως η επιτακτική τους ανάγκη να προάγονται στον χώρο της εκπαίδευσης πόσο μάλιστα να επιτελούν σκοπούς μοναδικούς και επιτακτικούς σε αυτόν. Η σύνδεση αυτών των δύο εννοιών αποτελεί το αρχικό ερέθισμα της εργασίας μας ενώ ο κεντρικός πυρήνας βασίζεται στο κατά πόσο υπάρχει η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση που δέχονται τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σήμερα στην σχολική κοινότητα και ποια τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει. Πιο συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με την ειδική κατηγορία παιδιών με χαμηλό επίπεδο αυτισμού. Αρχικά θα μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίο συναντάμε σήμερα την περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα της περιοχής του Πειραιά. Σε δεύτερο στάδιο θα εξετάσουμε αν και πόσο η επαφή με την φύση/περιβάλλον επηρεάζει την ένταξη των παιδιών τόσο στο ίδιο το σχολείο όσο και στην κοινωνία. Τέλος , θα αξιολογήσουμε την συμβολή της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στην ψυχοκοινωνική και πνευματική σύνθεση των μαθητών. Μεγάλο μέρος της εργασίας μας θα στηριχτεί σε θεωρητικό υπόβαθρο όπως η βιβλιογραφική ανασκόπηση και η ιστορική αναδρομή. Επιπλέον θα συνθέσουμε την θεωρία με το πρακτικό κομμάτι ερωτηματολογίων απευθυνόμενων στους εκπαιδευτικούς των εκάστοτε σχολείων. Έτσι θα δημιουργήσουμε μια εικόνα η οποία αποδίδει στην σημερινή κατάσταση και στην μελλοντική προοπτική του έργου αυτού. Μέσα από την μελέτη αυτή θα είμαστε σε θέση να διακρίνουμε πως η περιβαλλοντική εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην προσαρμογή, στην αποδοχή και στην ισότητα των παιδιών με αυτισμό ξεκινώντας από το σχολείο και καταλήγοντας στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. (EL)
Environmental Education and Special Education. Two large pedagogical branches whose progress has mainly concerned us in recent years. One would reasonably characterize them as interwoven concepts, as by studying them, we can distinguish several similarities in characteristics, such as their imperative need to be promoted in the field of education, let alone to fulfil purposes that are unique and imperative in it. The connection of these two concepts is the initial stimulus of our work, while the central core is based on whether there is environmental awareness that children with special educational needs receive today in the school community and what results it can bring. More specifically, we will deal with the special category of children with a low level of autism. We have chosen to focus on the Piraeus region due to its unique environmental characteristics and its diverse population of children with special educational needs. In the second stage, we will examine whether and to what extent contact with nature/environment affects the inclusion of children in school and society. Finally, we will evaluate the contribution of environmental awareness to the psychosocial and intellectual composition of the students. Much of our work will be based on theoretical background such as literature review and historical retrospection. In addition, we will synthesize the theory with the practical part of questionnaires addressed to the teachers of each school. In this way, we will create an image that relates to this project's current situation and future perspective. Through this study, we can distinguish how environmental education can contribute to the adaptation, acceptance and equality of autistic children, starting from school and ending in the broader society. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος » ΠΜΣ Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων » Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.