Κοινωνική Παιδαγωγική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας μαθητών δημοτικού σχολείου μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Κοινωνική Παιδαγωγική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας μαθητών δημοτικού σχολείου μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης

Οικονομίδου Ευαγγελία (EL)
Oikonomidou Evangelia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η διπλωματική αυτή εργασία αφορά την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας σε παιδιά του δημοτικού σχολείου μέσω διδακτικής παρέμβασης. Η διαπολιτισμική ικανότητα αφορά στις στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες που οδηγούν ένα πρόσωπο να μπορεί να έρχεται σε επαφή και να αλληλεπιδρά με πρόσωπα που προέρχονται από διαφορετικούς πολιτισμούς και να αναπτύσσει θετικές σχέσεις μαζί τους. Η αναγκαιότητα για την ανάπτυξη και ενίσχυση αυτής της ικανότητας διαφαίνεται από τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της σύγχρονης κοινωνίας. Το σχολείο προσπαθεί να αναδείξει την ετερότητα, τον σεβασμό προς το διαφορετικό άλλο, καθώς και στοχεύει στην επίλυση προβληματικών εκπαιδευτικών και κοινωνικών καταστάσεων. Σκοπός της έρευνας είναι να ελέγξει αν είναι εφικτό μέσω μιας κατάλληλης διδακτικής παρέμβασης το σχολείο να επιδράσει στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών. Η έρευνα διεξήχθη σε παιδιά της Γ΄ τάξης δημοτικού σχολείου, μέσω διδακτικής παρέμβασης στην πειραματική ομάδα, και αξιολογήθηκε η διαπολιτισμική ικανότητά τους μέσω ερωτηματολογίου με κλειστού τύπου ερωτήσεις, και μέσω ημιδομημένης συνέντευξης τόσο στην πειραματική όσο και στην ομάδα ελέγχου πριν και μετά την παρέμβαση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι αναπτύχθηκαν ορισμένες πτυχές της διαπολιτισμικής ικανότητας και κυρίως η διαπολιτισμική κατανόηση. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται με εκείνα ανάλογων ερευνών και δείχνουν ότι η εφαρμογή διδακτικών παρεμβάσεων οδηγεί στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών. Στην εργασία επισημαίνονται οι περιορισμοί των συμπερασμάτων της, και διατυπώνονται προτάσεις παιδαγωγικών εφαρμογών όσον αφορά στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ανάλογων διδακτικών παρεμβάσεων για μαθητές δημοτικού σχολείου, αλλά και διεξαγωγής ανάλογων ερευνών μελλοντικά. Λέξεις κλειδιά: διαπολιτισμική ικανότητα, διδακτική παρέμβαση, παιδιά δημοτικού σχολείου, Κοινωνική Παιδαγωγική (EL)
This thesis concerns the development of intercultural competence in primary school children through teaching intervention.Intercultural competence refers to the attitudes, knowledge and skills that lead a person to be able to come into contact and interact with persons from different cultures and develop positive relationships with them.The necessity for the development and strengthening of this ability is evident from the multicultural nature of modern society.The school tries to highlight otherness, respect for the different other, as well as aims to solve problematic educational and social situations.The purpose of the research is to check whether it is possible through an appropriate teaching intervention for the school to influence the development of the students' intercultural competence.The research was conducted on 3rd grade elementary school children, through a didactic intervention in the experimental group, and their intercultural competence was assessed through a questionnaire with closed-type questions, and through a semi-structured interview in both the experimental and control groups before and after the intervention.The results of the research showed that some aspects of intercultural competence were developed and mainly intercultural understanding.The results are compared with those of similar studies and show that the implementation of teaching interventions leads to the development of students' intercultural competence.In the paper, the limitations of its conclusions are pointed out, and proposals for pedagogical applications are formulated in terms of planning, implementing and evaluating similar teaching interventions for primary school students, as well as conducting similar research in the future. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)