Η θεατρικη αγωγή και τα συναισθήματα στην προσχολική εκπαίδευση. Μία μελέτη Περίπτωσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η θεατρικη αγωγή και τα συναισθήματα στην προσχολική εκπαίδευση. Μία μελέτη Περίπτωσης

Ράπτη Ελένη (EL)
Rapti Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση του τμήματος θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ με θέμα: «Η θεατρική αγωγή και τα συναισθήματα. Μία μελέτη περίπτωσης.» Πιο συγκεκριμένα, η εργασία διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η θεατρική αγωγή καλλιεργεί τη συναισθηματική νοημοσύνη στα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τον τρόπο με τον οποίο επιδρά γενικότερα στην ψυχική τους υγεία. Αρχικά, η εργασία περιλαμβάνει την ανάλυση κάποιων θεωρητικών εννοιών έτσι ώστε να μπορέσει ο εκάστοτε αναγνώστης να πάρει μια γεύση από το τι είναι το θέατρο στην εκπαίδευση και πως αυτό συνδέεται με τα συναισθήματα των παιδιών. Επιπλέον, παρουσιάζει μια έρευνα που έγινε σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο στην Ηλιούπολη κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν επτά θεατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις που είχαν διάρκεια μία ώρα έκαστην. Αυτό έγινε σε διάστημα ενάμισι μήνα, όπου παρουσιάστηκαν δύο βιβλία: «Ανοίγω και μαθαίνω τα συναισθήματα» και «Μια θυμωμένη τίγρης». Παράλληλα, εφαρμόστηκαν θεατρικές τεχνικές με σκοπό την ανακάλυψη του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά προσχολικής ηλικίας γνωρίζουν τα συναισθήματά τους, μαθαίνουν να τα σέβονται και να τα εκφράζο υν μέσω του θεάτρου. Η παρακάτω εργασία περιλαμβάνει επίσης :α) το πλαίσιο της τάξης, β) την παρουσίαση του σχεδιασμού των μαθημάτων καθώς και των δραστηριοτήτων που πραγματοποιηθήκαν, γ) το θεωρητικό υπόβαθρο, δ) τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, όπως είναι η παρατήρηση, η ηχογράφηση, η καταγραφή και η συνέντευξη. Τέλος, η εργασία περιλαμβάνει την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, καθώς και τα συνολικά αποτελέσματα και συμπεράσματα τα οποία εξήχθησαν. (EL)
Abstract This paper is done within the framework of the postgraduate program Greek and International Theatre: Dramaturgy, Performance, Education of the department of drama studies of EKPA on the topic: Theater education and emotions. A case study. More specifically, the study investigates the way in which theater in education cultivates emotional intelligence in preschool children and the way in which it affects their mental health in general. Initially, the work includes the analysis of some theoretical concepts so that the reader can get a taste of what the theater in education is and how it is connected to the emotions of children. In addition, it presents a research which was carried out in a private kindergarten in Ilioupoli during which seven theatrical-pedagogical interventions were carried out, lasting one hour each. This happened over a period of one and a half months, where two books "I open and learn feelings" and "An angry tiger" were presented. At the same time, theatrical techniques were applied in order to be discovered how preschool children know their feelings, learn to respect them and express them through the theater. The following study also includes: a) the context of the class, b) the presentation of the design of the lessons as well as the activities were carried out, c) the theoretical background, d) the methodological tools were used, such as observation, recording, writing and interviewing. Finally, the work includes the analysis of the data were collected, as well as the overall results and conclusions were drawn. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Θεατρικών Σπουδών » ΠΜΣ Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Διδακτική του θεάτρου

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)