Η ικανότητα μαθηματικής δημιουργικής σκέψης των μαθητών και ο τρόπος διαχείρισης προβλημάτων ανοιχτού τύπου

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η ικανότητα μαθηματικής δημιουργικής σκέψης των μαθητών και ο τρόπος διαχείρισης προβλημάτων ανοιχτού τύπου

Γκεσούλη Φερενίκη (EL)
Gkesouli Fereniki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η μαθηματική δημιουργικότητα αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο έρευνας που ανοίγει νέες προοπτικές στην κατανόηση της μαθηματικής εκπαίδευσης και της διαδικασίας μάθησης. Η παρούσα εργασία αποτελεί προσπάθεια διερεύνησης του επιπέδου της μαθηματικής δημιουργικότητας 10 μαθητών Γυμνασίου με βάση τους δείκτες της ευχέρειας, της ευελιξίας και της πρωτοτυπίας. Μέσω της προσέγγισης της ποιοτικής έρευνας, αναλύονται οι τρόποι, οι μέθοδοι και οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν από τους μαθητές κατά την επίλυση δύο μαθηματικών προβλημάτων ανοιχτού τύπου και διερευνάται η εμφάνιση στοιχείων δημιουργικότητας. Επιπλέον, επιδιώκεται η διαπίστωση της ύπαρξης σχέσης ανάμεσα στη μαθηματική δημιουργικότητα και την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι : α) εμφανίζονται στοιχεία μαθηματικής δημιουργικότητας στις απαντήσεις των μαθητών, β) το επίπεδο της μαθηματικής δημιουργικότητας συνδέεται με τις επιδόσεις και γ) τα προβλήματα ανοιχτού τύπου είναι κατάλληλα για τη διερεύνηση της μαθηματικής δημιουργικότητας. (EL)
Mathematical creativity constitutes a significant research area that opens new perspectives in understanding mathematical education and the learning process. This study attempts to investigate the level of mathematical creativity of ten high school students based on the indicators of fluency, flexibility, and originality. Through a qualitative research approach, the ways, methods, and strategies used by the students in solving two open-ended mathematical problems are analyzed, and the emergence of elements of creativity is explored. Furthermore, the existence of a relationship between mathematical creativity and students' performance in mathematics is examined. The analysis of the results indicates : a) the presence of elements of mathematical creativity in students' responses, b) the association between the level of mathematical creativity and performance, and c) the suitability of open-ended problems for investigating mathematical creativity. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Μαθηματικών » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών » Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)