Η αναπαράσταση της αναπηρίας στη μυθολογία και τα ελληνικά παραμύθια

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αναπαράσταση της αναπηρίας στη μυθολογία και τα ελληνικά παραμύθια

Αιγινίτου Μαρία (EL)
Aiginitou Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Με το πέρασμα των χρόνων, οι έννοιες της διαφορετικότητας, της αναπηρίας και της αποδοχής καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο κυρίαρχη θέση στα φλέγοντα ζητήματα της κοινωνίας μας. Αναμφίβολα, το μέλλον του κόσμου, δηλαδή τα παιδιά, αποτελούν την πηγή που θα μπορέσει να συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, χωρίς αποκλεισμούς. Είναι σημαντικό να υπάρχει ουσιαστική εκπαίδευση, που ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους και συνεχίζεται επ’ άπειρον, μέσα από τα βιβλία. Τα παραμύθια και οι μύθοι είναι οι πρώτες ιστορίες που ακούν τα παιδιά και έρχονται σε επαφή με κοινωνικά και άλλα θέματα, αρχικά ως ακροατές κι αργότερα ως αναγνώστες. Γι’ αυτό, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους μύθους και τις ιστορίες που περνάνε από γενιά σε γενιά και να δίνεται μεγαλύτερη προσοχή σε οποιαδήποτε εικόνα αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, με τέτοιον τρόπο, ώστε να ευαισθητοποιεί τους αναγνώστες ή ακροατές και να τους παρέχει πληροφορίες σχετικά με το εκάστοτε θέμα, όπως είναι η αναπηρία. Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην αναπαράσταση της αναπηρίας μέσα από τη μυθολογία και τα παιδικά παραμύθια. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην αναπηρία, όπως την αντιλαμβανόταν ο αρχαίος ελληνικός κόσμος και στη συνέχεια, παρουσιάζεται η αναπαράσταση της αναπηρίας μέσα από την ελληνική μυθολογία και τα παιδικά παραμύθια. Τέλος, γίνεται αναφορά στην παιδαγωγική αξία των μύθων και των παραμυθιών, στον ρόλο των παρεμβάσεων στη σχολική κοινότητα με απώτερο στόχο την αποδοχή, την ευαισθητοποίηση καθώς και στον ρόλο που διαδραματίζουν στη δημιουργία ενσυναίσθησης, βασικού αρωγού αποδοχής και συμπερίληψης. (EL)
Over the years, the concepts of diversity, disability and acceptance occupy an increasingly dominant position in the burning issues of our society. Undoubtedly, the future of the world, namely children, is the source that can make a substantial contribution to creating a better, inclusive world. It is important to have a meaningful education, starting from the first years of their life and continuing indefinitely, through books. Fairy tales and myths are the first stories that children hear and come into contact with social and other issues, initially as listeners and later as readers. Therefore, special emphasis should be placed on myths and stories that are passed down from generation to generation, and more attention should be paid to any image that reflects reality, in such a way as to raise awareness among readers or listeners and provide them with information on the subject at hand, such as disability. This paper refers to the representation of disability through mythology and children's fairy tales. First, a reference is made to disability, as perceived by the ancient Greek world, and then, the representation of disability through Greek mythology and children's fairy tales is presented. Finally, reference is made to the pedagogical value of myths and fairy tales, to the role of interventions in the school community with the ultimate goal of acceptance, awareness, as well as the role they play in creating empathy, a key aid of acceptance and inclusion. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)