Στην εν λόγω εργασία, γίνεται προσπάθεια ανάδειξης του φαινομένου της σχολικής διαρροής των Ρομά μαθητών/τριών. Οι Ρομά ,καθώς αποτελούν μία ιδιαίτερη πληθυσμιακή ομάδα, με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, εν τούτοις δεν έμειναν αναλλοίωτοι στο χρόνο, αποκτώντας έτσι και χαρακτηριστικά των χωρών, στις οποίες εγκαταστάθηκαν. Ωστόσο , η ένταξή τους στον γενικό πληθυσμό αποτελεί και τώρα ένα ζήτημα, ειδικά για τον ελλαδικό χώρο, όπου στις πλείστες περιπτώσεις δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της στέγασης και των βασικών αναγκών. Αυτή η δυσάρεστη κατάσταση που αντιμετωπίζουν, λόγω μη θεσμικών κρατικών παρεμβάσεων, φέρνει αλυσιδωτές συνέπειες , όπως οικονομικές, κοινωνικές, θέματα μη θεμιτής διαβίωσης. Η εκπαίδευση και η συμπερίληψη των Ρομά στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα στοίχημα για την Πολιτεία. Ένα στοίχημα με πολλές παραμέτρους. Μία από αυτές είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ,αναφορικά μ' αυτό το θέμα, που είναι και το ζητούμενο αυτής της ποιοτικής έρευνας. Οι εκπαιδευτικοί της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ναι μεν, έχουν την πεποίθηση ότι οι Ρομά έχουν μια δυναμική ,τα τελευταία χρόνια προσέλευση στο σχολείο ,καθώς η σχολική διαρροή μειώνεται , αλλά δεν είναι ποιοτική η ένταξή τους, καθώς λόγω πάγιων δυσκολιών, αλλά και λόγω της κουλτούρας τους δεν θεωρούν το σχολείο ως προτεραιότητα. Εν κατακλείδι, η σχολική διαρροή των Ρομά μαθητών/τριών υφίσταται πιο πολύ, βέβαια, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς σ' αυτή τη βαθμίδα οι απαιτήσεις του σχολείου είναι μεγαλύτερες. Άρα, είναι απαραίτητες οι συντονιστικές ενέργειες από όλους τους εμπλεκόμενους , κυρίως , όμως χρειάζονται θεσμικές παρεμβάσεις, ώστε το σχολείο να γίνει χώρος αποδοχής της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης. Αυτό το ζητούμενο οδηγεί σε ένα σχολείο με διαπολιτισμικό προσανατολισμό.
(EL)
In this work,an attempt is made to highlight the phenomenon of school dropout of Roma students. The Roma are a srecial popoulation group, with a differentand cultural background, nevertheless they have not remained unchagend over time, thus acquiring characteristics of the countries in which they have settled. However, their inclusion in the general population is still an issue, especially for a Greek area, where in most cases the problem of housing and bacic needs has not been solved. This unpleasang situation they face, due to non - institutional state interventions, brings consequences, such aw economic social and issues of illegal living. The education and inclusion of Roma in the school environment is a bit with many parameters for the state. One of them is the teachers' perceptions regarding this issue, which is the purpose of this qualitative research. The teachers of the compulsory education that the Roma students have a dynamic attendance at school, in recent years, as a dropout rate is decreasing, but their integration is not qualitative, aw due to constant difficulties, but also due to the culture they do not concider school as a priority. In conclusion, the school dropout of Roma students occurs more, of course, in secontary education, as athe demands of the school are greater at this level. Therefore, coordination actions by all necessary, but above all, institutional interventions are needed, so that the school becomes a place of acceptance of diversity and inclusion.This demand leads to a school with an intercultural orientation.
(EN)