Οι ραγδαίες πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις από το τέλους του 20ου αιώνα έως τις μέρες, που ζούμε, είναι η κύρια αιτία της αλλαγής της κοινωνικής ταυτότητας, σε πολυπολιτισμική. Ο αντίστοιχος αντίκτυπος, που εμφανίζεται στα εκπαιδευτήρια της χώρας μας, έχουν τροποποιήσει το εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνεται η διδασκαλία. Συνεπώς, έχει υιοθετηθεί η διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα, η ενσωμάτωση αλλοεθνών παιδιών στο ελληνικό σχολείο, προϋποθέτει την ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον αλλά και στην αυτονόητη εκμάθηση της κύριας γλώσσας, που ομιλείται στην Ελλάδα, τα ελληνικά. Έτσι, εντείνεται το φαινόμενο της Διγλωσσίας, το οποία έχει αλλάξει ριζικά την εκπαιδευτική διδαχή.
Με την παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκεται να καταγραφούν και να αναλυθούν οι απόψεις των εκπαιδευτών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις σχολικές επιδόσεις των δίγλωσσων μαθητών, αφού πρώτα γίνει συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση του φαινομένου, πως αυτό επηρεάζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διδασκαλίας, που έχουν να ολοκληρώσουν οι εκπαιδευτικοί, ποια είναι η άποψή τους σχετικά και το κυριότερο όλων, να εξετασθούν οι λόγοι χαμηλών επιδόσεων των δίγλωσσων μαθητών. Για την καλύτερη επίτευξη του έργου, χρησιμοποιήθηκε ένα πρότυπο ερωτηματολόγιο και η ανάλυσή του έγινε μέσω του προγράμματος SPSS.
Μέσα από την επιτυχή ολοκλήρωση της έρευνας διαπιστώθηκε, ότι οι διδάσκοντες είναι κατά πλειοψηφία θετικοί προς τη Διγλωσσία, πρόθυμοι να προσαρμόσουν το υλικό τους στις ανάγκες τους, όχι όμως με τη μορφή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Εμφανίζονται οι αιτίες των χαμηλών επιδόσεων των παιδιών, αλλά οι απόψεις διίστανται αναλόγως την ηλικία και τα έτη υπηρεσίας. Το πιο σημαντικό δεδομένο, που θα αναδειχθεί είναι ότι δεν υφίσταται καμία αρνητική επίδραση από την ύπαρξη δίγλωσσων παιδιών στην τάξη, είτε σε μαθησιακό επίπεδο είτε σε κοινωνικό.
(EL)
The rapid political and social developments from the late 20th century to the days we live in are the main cause of the change of social identity, to multiculturalism. The corresponding impact, which appears in our country's schools, has modified the education system and the way in which teaching is achieved.
Consequently, intercultural education has been adopted. In particular, the incorporation of foreign children into the Greek school presupposes its smooth integration into the school environment and the self evident learning of the main language spoken in Greece, Greek. Thus, the phenomenon of bilingualism is intensified, which has radically changed the educational teaching.
This thesis is sought to record and analyze the views of secondary education trainers on the school performance of bilingual students, after first systematic bibliographic review of the phenomenon, which is influenced by the educational curriculum. , what is their point of view and most importantly of all, to examine the reasons for low performance of bilingual students. To better achieve the project, a standard questionnaire was used and its analysis was made through the SPSS program.
Through the successful completion of the research, it was found that teachers are most positive to bilingualism, willing to adapt their material to their needs, but not in the form of intercultural education. The causes of low performance of children are displayed, but opinions are divergent according to age and years of service. The most important given is that there is no negative effect on the existence of bilingual children in the classroom, either at the learning level or at a social level.
(EN)