Πρόσληψη του χώρου και αισθητική εμπειρία στους εικονικούς κόσμους

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πρόσληψη του χώρου και αισθητική εμπειρία στους εικονικούς κόσμους

Γκόγκου Χάιδω (EL)
Gkogkou Chaido (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται μια ραγδαία εξέλιξη στον τομέα των εμπειριών εικονικής πραγματικότητας και οι εικονικοί κόσμοι καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στην καθημερινότητα. Οι εικονικοί κόσμοι αποτελούν ένα νέο μέσο βίωσης εμπειριών και μπορούν να χαρακτηριστούν αισθητικές εμπειρίες, διαφέροντας όμως από τις υπόλοιπες μορφές αναπαραστατικών ή οπτικών τεχνών. Ο σχεδιασμός των εμπειριών στους εικονικούς αλλά και υβριδικούς κόσμους αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία που περιλαμβάνει πολλούς και διαφορετικούς σχεδιαστικούς τομείς. Εκτός από τον τεχνολογικό παράγοντα, σημαντικό τομέα σχεδιασμού αποτελεί ο χώρος και η αισθητική του κατεύθυνση. Οι δύο αυτοί παράγοντες πολύ συχνά διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην πρόσληψη και στην αφήγηση της εμπειρίας. Η πρόσληψη του χώρου στους εικονικούς κόσμους αποτελεί ένα ευρύ και ανοιχτό πεδίο αναζήτησης, το οποίο η μελέτη των φιλοσοφικών θεωριών πρόσληψης του φυσικού χώρου μπορεί να αποσαφηνίσει σημαντικά. Συμπληρωματικά, σημαντικό στοιχείο μελέτης αποτελεί η αισθητική επιρροή, η οποία ως φορέας πρόκλησης συναισθημάτων ανοίγει περαιτέρω τη φιλοσοφική αναζήτηση της χωρικής εμπειρίας του χρήστη. Κεντρικό θέμα της παρούσας εργασίας είναι η μελέτης της πρόσληψης αλλά και της αισθητικής επιρροής των χώρων στους εικονικούς κόσμους και επιπρόσθετα η σύνδεση των εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας με τα αισθητικά ρεύματα του προηγούμενου αιώνα. Η μελέτη αυτή, ξεκινώντας από τη βιβλιογραφική έρευνα στον τομέα της φιλοσοφίας, της αισθητικής, και του κυβερνοχώρου, καταπιάνεται στη συνέχεια με τη μελέτη περιπτώσεων αναζητώντας τα σημεία σύνδεσης των εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας με τα αισθητικά ρεύματα και τις επιρροές τους. Κύριος στόχος είναι, μελετώντας την πρόσληψη του χώρου και της αισθητικής και αναζητώντας τις κοινές συνισταμένες των αισθητικών εμπειριών σε ψηφιακό και φυσικό κόσμο, να καταγραφούν κάποια χαρακτηριστικά και να εξαχθούν ορισμένα συμπεράσματα τα οποία θα μπορούν να φανούν χρήσιμα τόσο εννοιολογικά όσο και πρακτικά για τον σχεδιασμό εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας. (EL)
In recent decades, there has been a rapid development in the field of virtual reality experiences and virtual worlds are increasingly taking up space in everyday life. Virtual worlds are a new means of experiencing experiences and can be characterized as aesthetic experiences, differing, however, from other forms of representational or visual arts. The design of experiences in virtual and hybrid worlds is a complex process that includes many different design areas. In addition to the technological factor, an important design area is space and its aesthetic direction. These two factors very often play a central role in the perception and narration of the experience. The perception of space in virtual worlds is a broad and open field of research, which the study of philosophical theories of the perception of physical space can significantly clarify. In addition, an important element of study is the aesthetic influence, which as a vehicle for evoking emotions further opens up the philosophical search for the user's spatial experience. The central theme of this paper is the study of the perception and aesthetic influence of spaces in virtual worlds and, in addition, the connection of virtual reality applications with the aesthetic trends of the previous century. This study, starting from the bibliographic research in the field of philosophy, aesthetics, and cyberspace, then tackles the case study looking for the points of connection of virtual reality applications with aesthetic currents and their influences. The main goal is, by studying the perception of space and aesthetics and searching for the common components of aesthetic experiences in the digital and physical world, to record some characteristics and to draw certain conclusions that may be useful both conceptually and practically for the design of virtual reality applications. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης » ΠΜΣ Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης » Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.