δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη σεξουαλική αγωγή
Eισαγωγή: Η εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στο ελληνικό σχολείο και ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου φοιτούν παιδιά μικρότερης ηλικίας, αντιμετώπιζε πάντα μεγάλα προβλήματα.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη σεξουαλική αγωγή.
Υλικό και μέθοδος: Η έρευνα ακολούθησε την ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο της Γερούκη Μ. (2011) σε 201 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αποτελέσματα: Οι εκπαιδευτικοί συμφώνησαν πως οι μαθητές θα ενδιαφέρονταν να παρακολουθήσουν στο σχολείο θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και διαφυλικών σχέσεων και πως οι γονείς των μαθητών θα αντιμετώπιζαν αποδοκιμαστικά την προοπτική της συστηματικής διδασκαλίας του θέματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Σε μεγαλύτερη συχνότητα οι ερωτώμενοι ανέφεραν πως οι μαθητές χρησιμοποιούν άσχημη γλώσσα για να αναφερθούν στα γεννητικά όργανα ή στη σεξουαλική πράξη. Επίσης αισθάνονται πως χρειάζονται επιπλέον εκπαίδευση ή κάποια άλλη βοήθεια για να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά ζητήματα σεξουαλικής αγωγής, ειδικά αναφορικά με τον σχολιασμό της σεξουαλικής προδιάθεσης κάποιου. Αναδείχθηκε επίσης πως όσο αυξάνονται τα χρόνια διδακτικής εμπειρίας των ερωτώμενων, τόσο μειώνεται ο βαθμός στον οποίο θεωρούν σημαντική την ικανότητα να χειρίζονται τις νέες τεχνολογίες όπως το διαδίκτυο, ώστε να αντλούν τις απαραίτητες πληροφορίες και υλικό.
Συμπεράσματα: Η ανάγκη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που τεκμηριώνεται στην παρούσα μελέτη ενδέχεται να είναι σημαντική και για άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τη σεξουαλική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπως η στάση των γονέων απέναντι στο αντικείμενο και η διαχείριση αρνητικών στερεοτύπων που μπορεί να εκδηλώνονται μέσα στο σχολείο και οδηγούν σε φαινόμενα όπως η ομοφοβία. Προς αυτήν την κατεύθυνση και προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις η έρευνα θα πρέπει να επεκταθεί στις στάσεις και απόψεις γονέων και μαθητών για τη σεξουαλική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να εντοπιστούν οι παράγοντες που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν.
(EL)
Introduction: The introduction of the sexual education subject in Greek schools and especially in primary education, where younger children attend, has always faced major problems.
Αim: The purpose of this research is to capture the views of primary school teachers regarding sexual education.
Material and method: The research followed the quantitative methodological approach using a structured questionnaire. The questionnaire by Gerouki M. (2011) was used in 201 primary school teachers.
Results: The teachers agreed that students would be interested in attending sex education and intersex relations topics at school and that the parents of the students would be disapproving of the prospect of systematically teaching the subject of sex education and more frequently the respondents reported that students use bad language to refer to the genitals or the sexual act. They also feel that they need additional training or some other help to deal more effectively with sex education issues, especially regarding commenting on someone's sexual orientation. It was also shown that as the years of teaching experience of the respondents increase, the degree to which they consider the ability to handle new technologies such as the internet to be important decreases, in order to obtain the necessary information and material.
Conclusions: The need for teacher training documented in this study may also be important for other factors related to sexual education in primary education, such as parents' attitudes towards it as well as the management of negative stereotypes that may manifest themselves within the school, leading to phenomena such as homophobia. In this direction and in order to formulate appropriate interventions, the research should be extended to the attitudes and opinions of parents and students on sexual education in primary education in order to identify the factors that should be addressed.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.