Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις αντιλήψεις/ απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και των γονέων/κηδεμόνων που το παιδί τους φοιτά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού Αττικής και συγκεκριμένα στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ Αθήνας αντίστοιχα σχετικά με το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή.
Οι έννοιες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, της προαγωγής και αγωγής υγείας και της σχολικής υγιεινής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο αποτελούν το θεωρητικό υπόβαθρο. Στη χώρα μας τόσο οι νοσηλευτές όσο και οι επισκέπτες υγείας εργάζονται ως σχολικοί νοσηλευτές.
Υλικό – Μέθοδος: Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 223 άτομα. Για τη συλλογή των δεδομένων έγινε χρήση του ερωτηματολογίου Perception Outcome School Nurse Role (POSNR). Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το IBM SPSS 29.0.2.0 (Statistical Package for Social Sciences).
Αποτελέσματα: Παρατηρήθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν μεγαλύτερη μέση ηλικία (43,51 έτη) σε σχέση με τους γονείς/κηδεμόνες (41,51 έτη). Το 75% των συμμετεχόντων στην ερευνά μας ήταν γυναίκες έναντι των ανδρών που ήταν 20,6%.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες απάντησαν ότι είναι πολύ σημαντική η ύπαρξη του ΣΝ στο σχολειό. Δεν θεωρούν ότι ασχολείται μόνο με επείγουσες καταστάσεις ή μόνο με άτομα με ειδικές ανάγκες. Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς έχουν αντιμετωπίσει μη διαχειρίσιμα συμβάντα στο χώρο του σχολείου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα μας πιστεύουν ότι ο ΣΝ ηγείται στην παροχή υπηρεσιών υγείας στο σχολείο.
Συμπεράσματα: Μέσα από την ανάπτυξη των αρμοδιοτήτων τους οι ΣΕΥ , συμβάλλουν στην προαγωγή της υγείας, της ακαδημαϊκής επιτυχίας και της μακροχρόνιας ισορροπημένης ανάπτυξης των μαθητών.
(EL)
Aim: The present dissertation discusses perceptions/opinions of teachers who work in Primary education and also of parents whose children attend Primary education in the region of Athens and specifically in the Direction of Primary Education A, B, C and D of ATHENS respectively regarding the role of the school nurse. The concepts of Primary Health Care, health promotion and education and the school hygiene in the educational context constitute the theoretical background. School nurse is performed by both nurses and health visitors in our country.
Methodology: The survey sample consisted of 223 individuals, providing a robust base for our findings. We utilized the Perception Outcome School Nurse Role (POSNR) questionnaire to gather valuable data, which was analyzed statistically using IBM SPSS (Statistical Package for Social Sciences) version 29.0.2.0
Results: The study indicates that primary education teachers have a higher average age of 43.51 years compared to parents/guardians, who have an average age of 41.51 years. Additionally, 75% of the study participants were women, while only 20.6% were men. When asked about the importance of the school nurse's role, the majority responded that it is very important; they believe it goes beyond simply handling emergencies or addressing special needs. Moreover, over half of the teachers reported encountering unmanageable incidents at school. According to our survey participants, the school nurse is instrumental in leading the provision of health services within the school.
Conclusions: By expanding their responsibilities, the school nurse contributes to promoting health, academic success, and the long-term overall development of students.
(EN)