Θρησκευτική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και Συμπερίληψη. Το Παράδειγμα του «Καλού Σαμαρείτη».

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Θρησκευτική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και Συμπερίληψη. Το Παράδειγμα του «Καλού Σαμαρείτη».

Γιαννιώτη Αργυρώ (EL)
Giannioti Argyro (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2025


Η παρούσα μελέτη αποτελεί βιβλιογραφική έρευνα και εξετάζει τη σύνδεση της θρησκευτικής εκπαίδευσης με την ειδική αγωγή και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, αναδεικνύοντας τον ρόλο του κοινωνικού λειτουργού στα σύγχρονα εκπαιδευτικά πλαίσια. Στο πρώτο μέρος, διερευνάται η ιστορική εξέλιξη της θρησκευτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και γιατί αυτή έχει οριστεί ως ένας θεσμός με πολύ μεγάλη σημασία για την ελληνική κοινωνία. Γίνεται, επίσης, αναφορά στις σύγχρονες εξελίξεις, όπως είναι το πρόγραμμα Toledo αλλά και στην απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται η έννοια της αναπηρίας και τα μοντέλα της, συνδέοντάς τα με θρησκευτικά πρότυπα και πιο συγκεκριμένα την παραβολή του Καλού Σαμαρείτη με το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας. Το τρίτο μέρος επικεντρώνεται στα σχολικά εγχειρίδια του 20ου αιώνα και πως αυτά παρουσίασαν στους μαθητές τη θρησκευτική παραβολή του Καλού Σαμαρείτη, ενώ το τέταρτο μέρος εξετάζει την ειδική αγωγή στη χώρα με μια σύντομη ιστορική αναφορά αλλά και ορισμένες από τις ειδικές και γενικές μαθησιακές δυσκολίες που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον ρόλο του κοινωνικού λειτουργού στα σχολικά πλαίσια και στη συμβολή του για την προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. (EL)
This study is a literature review that examines the connection between religious education, special education, and inclusive education, highlighting the role of the social worker in contemporary educational settings. In the first part, the historical development of religious education in Greece is explored, emphasizing why it has been established as an institution of significant importance for Greek society. Additionally, modern developments, such as the Toledo Program and the exemption from religious education classes, are discussed. The second part analyzes the concept of disability and its models, linking them to religious paradigms, specifically connecting the Parable of the Good Samaritan to the social model of disability. The third part focuses on the school textbooks of the 20th century and how they presented the Parable of the Good Samaritan to students, while the fourth part examines special education in Greece, offering a brief historical overview and discussing certain special and general learning difficulties that require specialized education and support. Particular emphasis is placed on the role of the social worker in school settings and their contribution to promoting inclusive education. (EN)

Θρησκεία

Θρησκεία (EL)
Religion (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θεολογική » Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας » ΠΜΣ Θρησκευτική Εκπαίδευση και Αγωγή » Κατεύθυνση Θρησκευτική Εκπαίδευση και Αγωγή
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.