THE BASIC ONTOLOGICAL PROBLEMS THAT OCCUPY PROCLUS AND PSEUDO- DIONYSIUS AREOPAGITES ARE REFERRED TO THE CONTENT OF THE RELATION OF THE SURPEME REALITY, I.E.OF INDIVISIBLE AND TRANCENDENT ONE, WITH THE MANYING AND IN SPECIFYING CUTTINGS PRODUCED EXISTENT. FOR OTHER REASONS, EACH ONE FACES THE RELATION "ONE-MANY", FROM HIS OWN COSMOTHEORETICAL POINT OF VIEW. BOTH OF THEM BASE THE SOLUTION OF THE UPPER PROBLEMS ON THEIR THEORIES ABOUT INTERMEDIATES-ARCHETYPES. INTERMEDIATES ARE THOSE ONTOLOGICAL REALITIES AND DIVINE POWERS, THAT INTERMEDIATE FOR THE EXPEDITION OF SOME FUNCTIONS OR FOR THE STAMPING OF CONCRETE PROCEDURES. THEY ARE INTERPOSED BETWEEN THE ONE AND THE MULTITUDE OF SENSIBLE SUBSTANCES AND, BEING NUMEROUS, CONDUCE TO THE ARTICULAR ORTHOLOGICAL FORMATION AND FUNCTION OF EXISTENT. INTERMEDIATES IN PROCLUS ARE THE "HENADS" AND IN PSEUDO-DIONYSIOS THE "PROCESSIONS" OF ONE. BETWEEN THE "HENADS" AND THE PROCESSIONS THERE ARE THE FOLLOWING COMMON THINGS: A) EMANATE DIRECTLY FROM THE ONE IN A PREPRODUCTIVE STAGE AS MANIFESTATIONS OF ITS ESSENCE AND NOT AS ITS PRODUCTS. B) COMPOSE THE METAPHYSICAL INTERMEDIATES THE PARTICIPATED ELEMENT OF THE ONE IN WHICH BEINGS PARTICIPATE AND, ACCORDING TO THEIR PARTICIPATION, ACQUIRE THEIR NOT MEAN IDENTITY OF "HENADS" WITH "PROCESSIONS" AS PROCLUS, NEOPLATONIC PHILOSOPHER, AND PSEUDO- DIONYSIUS, CHRISTIAN THEOGIAN, MOVE EACH ONE IN A DIFFERENT PHILOSOPHICAL AND THEOLOGICAL FRAME AND SERVE THE SPECIAL ORIENTATIONS OF THE COSMOTHEORY THEY BELONG TO.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΚΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟ-ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΗ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΔΗΛ. ΤΟΥ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ "ΕΝΟΣ" ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΘΥΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΟΜΕΣ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΥΠΑΡΚΤΟ. ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ, ΤΗ ΣΧΕΣΗ "ΕΝ-ΠΛΗΘΟΣ". ΤΗΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΔΙΑΝΟΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ "ΔΙΑΜΕΣΑ-ΑΡΧΕΤΥΠΑ". ΔΙΑΜΕΣΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΕΣ ΟΙ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΠΟΥ ΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ. ΠΑΡΕΜΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ "ΕΝ" ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΟΝΤΩΝ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΑΡΧΕΤΥΠΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ, ΟΝΤΑΣ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ, ΣΥΝΤΕΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΡΘΡΩΤΗ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΡΚΤΟΥ. ΔΙΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΚΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ "ΕΝΑΔΕΣ" ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΟ-ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΟΙ "ΠΡΟΟΔΟΙ" ΤΟΥ ΕΝΟΣ. ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ "ΕΝΑΔΕΣ" ΚΑΙ ΣΤΙΣ "ΠΡΟΟΔΟΥΣ" ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ: Α) ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ "ΕΝ" Σ'ΕΝΑ ΠΡΟΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΩΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΟΥ. Β) ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΑ ΔΙΑΜΕΣΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ "ΕΝΟΣ" ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. Γ) ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΜΕΘΕΚΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΕΝΟΣ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΤΑ ΟΝΤΑ ΚΑΙΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗ, ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ ΟΜΩΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΩΝ "ΕΝΑΔΩΝ" ΜΕ ΤΙΣ "ΠΡΟΟΔΟΥΣ" ΑΦΟΥΟ ΠΡΟΚΛΟΣ, ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ, ΚΑΙ Ο ΨΕΥΔΟ-ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΚΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ.