ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΛΙΣΘΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙ ΠΕΤΡΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ, ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΡΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ. ΣΕ ΔΕΚΑΟΧΤΩ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΙΖΗΜΑΤΟΓΕΝΩΝ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΓΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΥΡΙΓΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ, ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΕΓΙΝΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΟΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ.ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΑΠ' ΑΥΤΑ, ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ 24 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ, ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ Η ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΤΟΥΣ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ: ΔΟΚΙΜΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ, ΔΟΚΙΜΕΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΔΕΙΚΤΩΝΜΟΡΦΗΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΔΩΝ, ΔΟΚΙΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΛΒΩΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΑΘΡΩΣΗΣ . ΟΙ ΠΕΤΡΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ, ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΠΟΛΩΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΘΛΑΣΙΜΕΤΡΙΑ ΑΚΤΙΝΩΝ ROENTGEN. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΘΗΚΑΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΟΣΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΚΕΙΝΑ ΠΕΤΡΟΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΠΟΔΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ. 107 ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΟΠΙΣΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΜΕ "ΚΑΤ' ΑΡΧΗΝ" ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΕΤΡΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΡΕΥΝΑ. ΤΕΛΟΣ, Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΡΩΝ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ.
SCOPE OF THE RESEARCH WORK IS, ON, TO ANALYSE THE PHENOMENON OF SLIPPERINESS OFMAD PAVEMENTS, AND ON THE OTHER HAND, TO IDENTIFY AND LOCALIZE VARIOUS ROCKS, OVER THE GREEK TERRITORY, SUITABLE FOR SKID RESISTANT ROAD AGYREGATE PRODUCTION, AS WELL AS, TO INVESTIGATE THEIR RELEVANT GEOTECHNICAL PROPERTIES AND THEIR RESULTING SUITABILITY IN THE SKID RESISTANT PAVEMENT SURFACE CONSTRUCTION. 107 AREAS WERE IDENTIFIED WHERE THERE EXIST MORE THAN 500 VARIOUS, SO CALLED "ACCEPTABLE AT FIRST SIGHT", ROCKS FOR FURTHER INVESTIGATION AND TESTING TO CONFIRM THEIR SUITABILITY. AMONG THESE, 18 DIFFERENT GEOLOGICAL FORMATIONS CONSISTING OF SEDIMENTARY, METAMORPHIC AND IGNEOUS ROCKS, SCATTERED ALL OVER GREEK AREA, WERESYSTEMATICALLY SAMPLED AND THEIR ENGINEERING OF GEOLOGICAL AND GEOTECHNICAL ENGINEERING PROPERTIES WERE DETERMINED. IN EVERY ROCK STUDIED, 24 INDEXES, PARAMETERS AND COEFFICIENTS WERE DETERMINED, ACCORDING TO WHICH THEIR SUITABILITY ANDSKID RESISTANCE QUALITY AND PERFORMANCE WAS EVALUATED. AMONG THE TESTS PERFORMED, WERE PHYSICAL PROPERTIES TESTS, SHAPE INDEXES TESTS, MECHANICAL PROPERTIES AND WEAR AND POLISHING RESISTANCE TESTS, AS WELL AS, WEATHERING SIMULATION TESTS. THEIR PETROGRAPHIC PROPERTIES AND CHARACTERISTICS WERE INVESTIGATED USING COMMON MICROSCOPE TECHNIQUES, AS WEEL AS, X- RAY DIFFRACTION METHOD. THE RESULTS OF THE PETROGRAPHIC ANALYSES WERE SUBSEQUENTLY COMPARED AND RELATED TO OTHER LABORATORY TEST RESULTS AND CERTAIN PROPOSALS AND CONCLUSIONS OF PRACTICAL VALUE CAME IN THE LIGHT, CONCERNING ALL THOSE NECESSARY MINERALOGICAL AND PETROGRAPHICAL CHARACTERISTICS OF A ROCK WHICH LEAD TO INCREASED SKID RESISTANCE PERFORMANCE OF AN AGGREGATE. THE RESEARCH FINALLY REVEALED THAT GREECE HAS A GREAT VARIETY OF SIGNIFICANT ROCK DEPOSITS SUITABLE FOR HIGH QUALITY SKID RESISTANT ROAD AGGREGATE PRODUCTION.