Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (1934-1982)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



THE IDEOLOGICAL AND POLITICAL FUNCTION OF PEDOGOGICAL ACADEMIES. THE CASE OF ZOSIMEA PEDAGOGICAL ACADEMY OF IOANNINA (1934-1982)
Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (1934-1982)

Δανιηλίδου, ΝΤΑΙΖΗ-ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

PhD Thesis

1998


THIS STUDY EXAMINES THE IDEOLOGICAL AND POLITICAL FUNCTIONS OF PEDAGOGICAL ACADEMIES IN GREECE. SPECIFICALLY IT INVESTIGATES THE CASE OF ZOSIMEA PEDAGOGICALACADEMY OF IOANNINA (Z.P.A.I). THE AIM OF THE DISSERTATION IS TO SHOW HOW THE PEDAGOGICAL ACADEMIES AS EDUCATIONAL INSTITUTES WORK WITHIN A SPECIFIC NETWORK OF IDEOLOGICAL AND POLITICAL RELATIONS AND ALTERNATIVES. THIS IS ATTEMPTED: A) THROUGH A MACRO-LEVEL ANALYSIS WHICH IS SUPPORTED IN A THEORETICAL FRAME WITH AN EMPHASIS IN THE RELATION OF STATE AND EDUCATION AND B) THROUGH A MICRO-LEVEL ANALYSIS EXAMINING TEACHERS' EDUCATION IN ZOSIMEA PEDAGOGICAL ACADEMY OF IOANNINA. THE RESEARCH METHODOLOGY IS BASED ON THE QUALITATIVE AND QUANTITATIVE CONTENT ANALYSIS OF MINUTE-BOOKS PROFESSORS ASSOCIATION OF Z.P.A.I, DURING THE PERIODS: A)1934-1949, B)1950-1963, C)1964-1966 D)1967-1974 AND E)1975-1982. THE FINDINGS OF THE STUDY INDICATE THAT TEACHERS EDUCATION IN Z.P.A.I IS CHARACTERIZED BY A STRICT CENTRALIZED FUNCTION WITH EXPLICIT EVERY TIME IDEOLOGICAL AND POLITICAL TENDENCIES AND FROM A "SCHOOL TYPE" TRAINING CLIMATEWITH STRICT FORMS OF SOCIAL CONTROL. PEDAGOGICAL ACADEMIES AS TEACHERS' EDUCATIONAL INSTITUTES ACHIEVED ALMOST FOR FIFTY YEARS, THE POLITICAL AND IDEOLOGICAL "MISSION" WHICH DESTINE THE TEACHERS AS SIMPLE "CONVEYOR BELT" OF TRANSMISSION OF THE ASPIRATIONS AND THE TARGETS OF STATE POWER.
Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΔΙΕΡΕΥΝΑ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (1934-1982). ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΠΟΥ ΩΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΛΕΓΜΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΩΝ. ΑΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ: Α) ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΑΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Σ'ΕΝΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ Β) ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΗ Ζ.Π.Α.Ι. Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ Ζ.Π.Α.Ι ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ: Α)1934-1949, Β)1950-1963, Γ)1964-1966, Δ)1967-1974 ΚΑΙ Ε)1975-1982. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ Ζ.Π.Α.Ι., ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΣΑΦΗ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΙΑΠΟ ΕΝΑ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ. ΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΩΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΠΙΤΕΛΕΣΑΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ- ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΕ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΑΠΛΟ ΙΜΑΝΤΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. (ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ)

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Παιδαγωγικές Ακαδημίες
ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Social control
Social Sciences
ZOSIMEA PEDAGOGICAL ACADEMY OF IOANNINA
Teacher's education
Εκπαίδευση
ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Συγκεντρωτισμός
Centralization
Education
State
Κράτος
Ideology
Εκπαίδευση δασκάλων
Κοινωνικές Επιστήμες
PEDAGOGICAL ACADEMIES
Κοινωνικός έλεγχος
Ιδεολογία

Ελληνική γλώσσα

University of Crete (UOC)
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.