LIMITS AND POSSIBILITIES IN CREATIVE USE OF COMPUTER FOR TEACHING WRITING : RESEARCHING THE CASE OF THE FIRST GRADE OF THE GREEK GYMNASIUM

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ : ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ Α'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
LIMITS AND POSSIBILITIES IN CREATIVE USE OF COMPUTER FOR TEACHING WRITING : RESEARCHING THE CASE OF THE FIRST GRADE OF THE GREEK GYMNASIUM

Κουτσογιάννης, Δημήτρης
Koutsogiannis, Dimitrios

PhD Thesis

1999


ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΗΛΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (Η/Υ) ΣΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΑΠ),ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Τ ΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (ΕΚ) ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ , ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 1994-95 ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΔΥΟ ΤΜΗΜΑΤΑ) ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΠΤΑ ΜΗΝΩΝ .ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ Λ ΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΜΕΣΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ (Η/Υ) ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ . ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Η/Υ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Η ΔΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΤΑ ΟΜΑΔΕΣ ΣΕ (ΕΚ).ΑΠΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ (ΗΜΙΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ,ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ,ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ).ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ : 1)Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΥΠΟΔΟΜΗ ΗΤΑΝ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥ ΣΚΟΛΕΥΕ ΤΗΝ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΘΕΝΤΩΝ .2)ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΦΑΝΗΚΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ Η/Υ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.3)Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΩΣΤΟΣΟ ΚΑΙ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ ΑΡΙΘΜΟ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ .4)Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ) ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ.5)Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ Η/Υ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤ ΩΝ. 6)ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΥΝΟΕΙ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΡΟΛΟ Τ
THIS DISSERTATION IS FOUNDED ON AN EXPERIMENTAL EXPLORATION OF THE POTENTIAL FOR THE CREATIVE INCORPORATION OF THE COMPUTER IN THE CONTEXT OF TEACHING WRITING ALONG THE CANONICAL EDUCATIONAL SETING OF A PUBLIC SCHOOL .THE EXPERIMENTAL PROCESS EXTENDED OVE R A SEVEN - MONTH PERIOD DURING THE NORMAL COURSE OFTHE SCHOOL YEAR OF THE FIRST GRADE OF THE GREEK GYMNASIUM (7THGRADE ). THE THEORETICAL BASIS WAS PROVIDED BY TAKING INTO ACCOUNT CONTEMPORARY ATTITUDES CONCERNING THE INTEGRATION OF THE ELECTRONIC COMPU TER IN THE CURRICULUM , SCIENTIFIC PERSPECTIVES ON LANGUAGE TEACHING AND PREVIOUS INTERNATIONAL EXPERIENCE REGARDING THE APPROPIATION OF WORD PROCESSING PROGRAMS (WP) IN THE CONTEXT OF TEACHING WRITING .THE EXPERIMENT TOOK PLACE AT THE SCHOOL COMPUTING L AB BY DIVIDING THE STUDENTS IN COLLABORATIVE WRITING GROUPS .THE RESEARCH WASDESIGNED ALONG BOTH QUANTITIVE (QUASI -EXPERIMENTAL SETTING ) AND QUALITATIVE (OBSERVATION , PARTICIPANT OBSERVATION , QUESTIONNAIRE AND INTERVIEWS ) ORIENTATIONS .THE RESULTS INDICATED THAT :1)THE IMPLEMENTATION OF THE RESEARCH DESIGN WAS CONSTANTLY LIMITED BY THE INADEQUACY OF THE AVAILABLE MATERIAL INFRASTRUCTURE .2) IN THE PRESENT GENERAL EDUCATIONAL CONJUCTURE THE PROPER INTEGRATION OF THE COMPUTER IN LANGUAGE TEACHING WO ULD BE RATHER DIFFICULT .3)THE STUDENTS ATTITUDE WAS POSITIVE SOME RESERVATIONS WERE , HOWEVER EXPRESSED BY A SMALL NUMBER OF FEMALE STUDENTS.4)THE QUALITY OF THE STUDENTS COLLABORATION IN GROUP WRITING IS INDIFFERENT TO THE TECHNOLOGY USED .5)THE EDUCATI ONAL APPROPRIATION OF WP DID NOT EXERCISE INFLUENCE IN THE

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία

WORD PROCESSORS AND TEACHING WRITING
LANGUAGE ARTS AND COMPUTERS
TEACHING WRITING AND COMPUTERS
Humanities and the Arts
ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
Languages and Literature
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Γλώσσα και Λογοτεχνία
COLLABORATIVE WRITING AND COMPUTERS
COMPUTERS ASSISTED INSTRUCTION
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
COMPUTERSAIDED LANGUAGE LEARNING

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.