ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ AΝΩ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ. ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΔΗΛ. Η ΚΩΜΗ, Η ΠΟΛΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ (ΚΟΙ ΝΟΥ), ΕΝΩ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥΣΥΖΗΤΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΟΡΟ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ". ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΤΑΝ ΓΝΩΣΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ Ο ΡΟΛΟ Σ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΤΡΩΜΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ, ΕΝΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ Η ΔΟΥΛΟΥΣ. ~ΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΝΥΜΙΑ ΑΥΤ Α ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΤΡΩΜΑΤΟΣ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΥΤΗ.
ZIEL DER VORLIEGENDEN ARBEIT IST DIE SAMMLUNG UND DIE HISTORISCHE AUSWERTUNG VON INSCHRIFTEN, DIE DIE GESCHICHTE OBERMAKEDONIENS IN ROEMISCHER ZEIT BETREFFEN. IM ERSTEN TEIL WERDEN DIE FORMEN DER POLITISCHEN ORGANISATION DARGESTELLT, D.H. DIE KOME, DIE POL IS UND DAS ETHNOS (=KOINON), WAEHREND IN EINEM GESONDERTEN ANHANG VOM IN DER FORSCHUNG VIELBESPROCHENEN TERMINUS "POLITEIA" DIE REDEIST. IM ZWEITEN TEIL WERDEN ALLE PERSONEN BZGL. IHRER OEFFENTLICHEN TATEN PRAESENTIERT, DIE UNS AUS DEN INSCHRIFTEN BEKANNT SIND : HERVORGEHOBEN WIRD DIEROLLE DER BUERGER DER OBEREN GESELLSCHAFTLICHEN SCHICHT FUER DAS FUNKTIONIEREN, WIE AUCH FUER DIE EXISTENZ DER GEMEINSCHAFTEN, WAEHREND EINIGE BETRACHTUNGEN AUCH BZGL. DER PERSONEN AUS DER RESTLICHEN FREIEN BEVOELKERUNG, WIE A UCH BZGL. DER FREIGELASSENEN ODER SKLAVEN ANGESTELLT WERDEN, WAS DIE ANTHROPONYMIE BETRIFFT, WIRD DIESE IM ZUSAMMENHANG MIT DEM ZWEITEN TEIL AUSGEWERTET, D.H. MIT DER SOZIALGESCHICHTE UND ALS KULTURELLES ELEMENT. DIE ALLGEMEINE SCHLUSSFOLGERUNG, DIE AUS DE R ARBEIT HERVORGEHT, BESTEHT DARIN, DASS AUCH IN DER KAISERZEIT IN DER UMGEBUNG GRIECHISCHE ERZIEHUNG FORTBESTAND, TATSACHE, WELCHE SOWOHL DEN VORLIEBEN DER OBEREN GESELLSCHAFTLICHEN SCHICHT, ALS AUCH DEM INTERESSE DER ROEMISCHEN KAISER FUER DIESE ERZIEHUN G VERDANKT WIRD.