ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΣΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (1954-1994)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



VALUES IN TEXTBOOKS OF PRIMARY EDUCATION (1954-1994)
ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΣΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (1954-1994)

Αχλής, Νικόλαος

PhD Thesis

1996


ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (1954-94), ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ ΟΤΙ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ. ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΑΛΛΑ ΟΙΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ, ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΗΣ ΕΝΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.
THE SUBJECT OF THE DISERTATION IS QUANTITATIVE AND QUALITATIVE ANALYSIS OF THEVALUES WHICH ARE INCLUDED IN THE TEXTBOOKS OF PRIMARY EDUCATION (1954-1994) AIMING AT THE CLASSIFICATION OF THEIR IDEOLOGICAL ORIENTATION. THE ABOVE MENTIONED TEXTBOOKS WERE SUB MITTED TO CONTENT ANALYSIS. FROM RECORDING THE RESULTSOF THE DATA PROCESS IT WAS ASSERTED THAT TEXTBOOKS ARE NOT ONLY USED AS LANGUAGE TEACHING MANUALS, BUT ALSO AS IDEOLOGICAL GUIDANCE MECHANISMS. THE STATE IS MUCH CONCERNED WITH THE TEXTBOOKS AND THEIR CONTENT MODIFICATIONS, BECAUSETHEY ARE CONSIDERED TO BE A PRESUPPOSITION FOR THE EFFECTIVE POLITICAL CONTROL OF THE EDUCATIONAL PROCEDURE. THIS APPLIES TO THE MODERN TEXTBOOKS, TOO, IN WHICH THE OBVIOUS IDEOLOGICAL REORIENTATION FOCUSES ON THE VALUES OF M IDDLECLASS RATIONALISM.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Social Sciences
TEXTBOOKS/R
Values
Values education
Εκπαίδευση
Αξίες
Ανάλυση περιεχομένου
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ/ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ
Education
Ideology
Κοινωνικές Επιστήμες
Ιδεολογία
Content analysis
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.