SCHOOL AGE GIFTED CHILDREN:IDENTIFICATION AND EVALUATION OF THEIR SOCIAL BEHAVIOUR AND ADAPTATION

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ): ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑ...
SCHOOL AGE GIFTED CHILDREN:IDENTIFICATION AND EVALUATION OF THEIR SOCIAL BEHAVIOUR AND ADAPTATION

Γιαννάκου-Κίτσου, Μελπομένη

PhD Thesis

1998


GIFTED CHILDREN ARE A VITAL INTELLECTUAL RESOURCE FOR ANY COMMUNITY THAT NUMBERS THEM AMONG ITS MEMBERS. SHOULD THEY BE IDENTIFIED IN AN EARLY AGE (PREFERABLY PRESCHOOL) AND IF THEY ATTEND DIFFERENTIATED EDUCATIONAL PROGRAMMES THERE IS A GREAT POSSIBILITY THAT THEY WILL BE ABLE TO FULLY UTILIZE THEIR POTENTIAL. AS FAR AS WE KNOW, THERE HAVE BEEN NO OTHER STUDIES FOCUSING ON GREEK GIFTED CHILDREN, NEITHER ANY WIDESPREAD DIFFERENTIATED EDUCATIONAL PROGRAMMES IN GREEK SCHOOLS. THIS HAS BEEN THE MOTIVATION FOR UNDERTAKING THIS STUDY ENTITLED:"SCHOOL AGE GIFTED CHILDREN. IDENTIFICATION AND EVALUATION OF THEIR SOCIAL BEHAVIOUR AND ADAPTATION". THIS STUDY HAS BEEN BASED ON A SAMPLE OF 256CHILDREN, AGED 9-12, STUDENTS OF THE THREE UPPER CLASSES OF THREE GREEK PRIMA RY SCHOOLS, OF WHICH 138 WERE BOYS AND 118 GIRLS. IT HAD BEEN CARRIED OUT BETWEEN SEPTEMBER 1992 AND JUNE 1996. THE METHOD USED WAS BASED ON THE INITIALCOMPLETION OF SCREENING TESTS (ST) BY THE TEACHERS, FOR EVERY ONE OF THEIR STUDENTS. THE STUDENTS WHO C LAIMED THE HIGHEST SCORES, WERE GIVEN THE INDIVIDUAL IQ TEST (THE GEORGAS INTELLIGENCE TEST FOR CHILDREN, WHICH IS STANDARDIZED FOR GREEK CHILDREN). THUS, 61 CHILDREN WITH IQ SCORES OF EQUAL TO OR MORE THAN 125 WERE SELECTED. TO THIS CORE POPULATION OF POT ENTIAL GIFTED CHILDRENWAS GIVEN THE EYZENCK PERSONALITY QUESTIONNAIRE, STANDARDIZED FOR USE BY GREEK CHILDREN BY PROFESSOR E. DEMETRIOU, WHILE THEIR PARENTS FILLED IN A PARENT'S QUESTIONNAIRE. THE SAME QUESTIONNAIRES WERE GIVEN TO A CONTROL GROUP CONSISTI NG OF CHILDREN FROM THE SAME SCHOOLS AND CLASSES. (ABS
ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤ6ΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΓΙΑΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΚΟΜΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΛΕ ΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΟΥΤΕ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΣΤΑΘΗΚΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ.) ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ" ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ Α' ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΤΟΥ Α.Π.Θ. ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ 256 ΠΑΙΔΙΑ, ΗΛΙΚΙΑΣ 9 ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝΤΡΙΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝ ΙΚΗΣ. ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΥΤΟΥΣ 138 ΗΤΑΝ ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ 118 ΚΟΡΙΤΣΙΑ. Η ΕΡΕΥΝΑ ΔΙΗΡΚΕΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1992 ΕΩΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 1996. ΜΕΘΟΔΟΣ: ΤΕΣΤ ΔΙΑΛΟΓΗΣ (ST) ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ Σ ΤΟ ST ΕΙΧΑΝ ΤΙΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ, ΕΛΕΓΧΘΗΚΑΝ ΕΝΑ - ΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ GEORGAS TΕΣΤ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ (ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ Α ΚΑΙ ΡΜ ΤΟΥ RAVEN),ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ. ΑΝΑΔΕΙΧΘΗΚΑΝ 61 ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (ΔΝ). ΤΑ ΧΑ ΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣΜΕΛΕΤΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΝ ΤΟ "ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ EYZENCK ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ" ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΤΑΘΜΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ, ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΝ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗ

Κλινική Ιατρική
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας

Clinical Medicine
Χαρισματικά παιδιά
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Medical and Health Sciences
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Gifted children
EVALUATION AND THEIR SOCIAL ADAPTATION
IDENTIFICATION (METHOD AND TESTS)
Κλινική Ιατρική
EVALUATION AND SOCIAL BEHAVIOUR
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ (ΜΕΘΟΔΟΣ - ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ)

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Υγείας του Παιδιού. Κλινική Α' Παιδιατρική Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Θεσσαλονίκης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.