ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ, ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΜΕ ΕΝΤΟΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: ΕΠΙΠΤ...

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



USING CHEMICAL GAMES, HISTORICAL INFORMATION AND ANALOGIES WITH A STRONG SOCIALCONTENT IN CHEMISTRY TEACHING:EFFECTS ON LEARNING AND ON THE ATTITUDE OF STUDENTS.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ, ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΜΕ ΕΝΤΟΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: ΕΠΙΠΤ...

Σαραντόπουλος, Παναγιώτης

PhD Thesis

1997


ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΕΡΕΥΝΑΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΠΙΔΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΤΑ BLOOM ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΡΕΥΝΑΤΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ (ΜΕ ΧΥΜΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟ- ΜΕΝΟ) ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΤΑ KRATHWOHL ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ-ΠΡΟΤΙΜΗ- ΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗ- ΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ. ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΕ ΠΕΡΙ- ΒΑΛΛΟΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΕΠΙ ΜΑΚΡΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ (3 ΕΤΗ) ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ TEACHING WITH ANALOGIES (TWA). ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ-ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ: Α: Η ΧΡΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΥΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΚΕΙ ΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ(2Β) ΚΑΤΑ PIAGET. Β: ΤΑ ΧΥΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΥΜΕΙΑΣ. Γ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΕΙΝΤΑΙ ΘΕΤΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΤΑΣΕΙΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΕΡΓΩΝ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ.
THIS TREATISE HAS TO DO WITH FIRSTLY HOW MUCH THE USE OF ANALOGIES DURING TEACHING CHEMISTRY HELPS FOR THE ACCOMPLISHMENT OF TEACHING AIMS ACCORDING TO BLOOM AND THE STUDENTS' ACHIEVEMENTS IN RELATION TO THEIR MENTAL ABILITY. SECONTLY IT DEALS WITH THE EFFECTS ON THE ACCOMPLISHMENT OF SENTIMENTAL AIMS ACCORDING TO KRATHWALL AND THE STUDENTS' REACTION TOWARDS THE USE OF ANALOGIES, GAMES HAVING TO DO WITH CHEMISTRY AND THE HISTORICAL INFORMATION GIVEN DURING THETEACHING PROCESS IN RELATION TO THEIR PERSONAL CHARACTERISTICS BECAUSE OF THE USE OF CHEMICAL GAMES. IN THE RESEARCH ON ANALOGIES WHICH TOOK PLACE IN SCHOOL FOR A LONG PERIOD OF TIME (THREE YEARS) THE EXPERIMENTAL COMPARATIVE METHOD ACCORDING TO THE TWA MODEL HAS BEEN USED. IN THE RESEARCH ON GAMES ANDISTORICAL INFORMATION THE INQURING DESCRIPTATIVE METHOD HAS BEEN USED. THE RESULTS OF THE RESEARCH ARE: A. THE USE OF ANALOGIES CONTRIBUTES EFFECTIVELY TO THE ACCOMPLISHMENTS OF THE AIMS ONES ABOUT KNOWLEDGE OF CHEMISTRY AND EFFECTS POSITIVELY ON THE STUDENTS' ACHIEVEMENTS PARTICULARLY THOSE ACCORDING TO PIAGET. B. THE CHEMICAL GAMES AND THE ISTORICAL INFORMATION GIVEN HELP TO THE ACCO- MPLISHMENTS OF THE SENTIMENTAL AIMS THE LESSON OF CHEMISTRY POSES. C. THE STUDENTS WITHOUT TAKING INTO CONSIDERATION THEIR PERSONAL CHARACTERI- STICS REACT POSITIVELY TOWARDS THESE TEACHING METHODS WITH SUPERIORITY TO THOSE WHO WERE RATHER AKWARD TO THE ANALOGIES.

Χημεία
Φυσικές Επιστήμες

CHEMICAL GAMES
CHYMIE
Historical information
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ-ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Φυσικές Επιστήμες
ΕΠΙΠΕΔΟ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (PIAGET)
Chemical Sciences
Analogies
Χημεία
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Παιχνίδια
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ
Natural Sciences
ΧΥΜΕΙΑ

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
University of Ioannina

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.