The use of computers and networks for language teaching and learning

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η χρήση των προηγμένων τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπολογιστικών συστημάτων για τη διαρκή γλωσσική κατάρτιση και εξειδίκευση
The use of computers and networks for language teaching and learning

Galatsopoulou, Fani
Γαλατσοπούλου, Φανή

PhD Thesis

2007


The goal of the present dissertation is to examine the use of computers and networks in language teaching and learning. The dissertation consists of two relatively independent parts Part I and Part II. Part I is a literature review of the history of CALL and of the roles that teachers and learners play in CALL settings. It also examines three instructional design models and discusses the uses of various technologies and the educational scenarios that can be developed. Part II presents two empirical surveys carried out at the Aristotle University of Thessaloniki in order to identify the attitudes of the future language instructors and of the learners of a foreign language towards the use of computers and networks in language teaching and learning. Part II also analyzes and interprets the quantitative and qualitative data that were collected through questionnaires and participant observation and it finally discusses the findings of the surveys and postulates suggestions for future study.
Το θέμα της παρούσας διατριβής είναι η χρήση των προηγμένων τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπολογιστικών συστημάτων για τη διαρκή εκπαίδευση και εξειδίκευση σε περιβάλλοντα διδασκαλίας ξένης γλώσσας. Στόχος της είναι η διερεύνηση των στάσεων της νέας γενιάς δασκάλων απέναντι στη χρήση των υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων κατά τη γλωσσική εκπαίδευση. Παράλληλα διερευνάται και η στάση των εκπαιδευομένων απέναντι στη χρήση τους μέσω μιας μελέτης περίπτωσης στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου όπου παρέχεται στους φοιτητές ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μαθημάτων εκμάθησης και ειδίκευσης στον δημοσιογραφικό λόγο σε τρεις ξένες γλώσσες. Στην αρχή της διατριβής γίνεται εκτεταμένη αναφορά στην πορεία της Γλωσσικής μάθησης με τη βοήθεια Η/Υ από τη δεκαετία του 60 μέχρι σήμερα και παρουσιάζονται τρία μοντέλα μάθησης γλωσσάς με τη βοήθεια υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων. Εξετάζονται επιπλέον οι ρόλοι και οι στάσεις των διδασκόντων και διδασκομένων σε διδακτικά σενάρια που έχουν σχεδιαστεί σε διεθνές επίπεδο. Στη συνέχεια περιγράφεται η έρευνα που διεξήχθη και παρουσιάζεται η επεξεργασία των στατιστικών δεδομένων. Η διατριβή ολοκληρώνεται με παράθεση συμπερασμάτων και με διατύπωση προτάσεων για κάποια ζητήματα τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για μελλοντική έρευνα.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Φυσικές Επιστήμες

Instructional design models
Distance learning
Social Sciences
Computer assisted language learning
Virtual schools
Εκπαίδευση
Computer and Information Sciences
Φυσικές Επιστήμες
Γλωσσική μάθηση υποβοηθούμενη από Η/Υ και δίκτυα
Στάσεις μαθητών και δασκάλων απέναντι στη χρήση Η/Υ
Εκπαίδευση από απόσταση
Education
Ρόλος δασκάλου
Δικτυακά μαθησιακά περιβάλλοντα
Κοινωνικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Natural Sciences
Εικονικά σχολεία
Network based language learning

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.