Η γυναίκα στο θέατρο του Marcel Ayme

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



La femme dans l' oeuvre theatrale de Marcel Ayme
Η γυναίκα στο θέατρο του Marcel Ayme

Μηναΐδη, Χρυσούλα

PhD Thesis

2002


Η ερευνητική εργασία επικεντρώθηκε στις γυναικείες μορφές όπως αυτές παρουσιάζονται μέσα στο θεατρικό έργο του Marcel Aymé και στο κατά πόσο αυτές απεικονίζουν τη σύγχρονη με το συγγραφέα πραγματικότητα ή είναι αποκυήματα της λογοτεχνικής του φαντασίας. Οι κρίσεις και τοποθετήσεις των συγχρόνων του κριτικών, για κάθε θεατρικό του έργο και κυρίως η παρουσίαση των ηρωίδων, παράλληλα με τα πολιτιστικά, πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα, που επηρέασαν τη γραφή του, αποτελούν το υλικό του πρώτου μέρους της διατριβής. Ο συναισθηματικός κόσμος των ηρωίδων στις σχέσεις τους με το περιβάλλον και η αληθοφάνεια των χαρακτήρων τους επικεντρώνει την προσοχή στο δεύτερο ενώ η κοινωνιολογική προσέγγιση τους αποτελεί το τρίτο μέρος. Σε αυτό κατατάσσονται η ηρωίδες σύμφωνα με την κοινωνική τάξη στην οποία ανήκουν-αριστοκρατική, αστική και λαϊκή- αλλά και με την ηλικία τους. Η προσέγγιση τους αφορά στη στάση τους σχετικά με την καταγωγή, την κοινωνική θέση, τα κοινωνικά πρότυπα, το γάμο, τα στερεότυπα, το ρατσισμό-σεξισμό, την εμφάνιση, ενδυμασία, μόδα, την παιδεία, την Εκκλησία, την εργασία και το χρηματοοικονομικό παράγοντα Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στις ποικίλες προσπάθειες των ηρωίδων να προσδιορίσουν μόνες τους την ταυτότητα τους μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον, στη δυναμική τους αντίδραση ενάντια στην κοινωνική πραγματικότητα και τις δομές της και στα αδιέξοδα που συναντούν αντιμέτωπες με την κοινωνία και τον ίδιο τους τον εαυτόν. Η επιστροφή στην οικογένεια, η αποδοχή των κοινωνικών κανόνων, που η ηρωίδα προσπάθησε να αντιστρέψει, αποδεικνύουν το αδιέξοδο των μεμονωμένων γυναικείων αναζητήσεων αντικαθρεφτίζοντας την κοινωνική πραγματικότητα της εποχής του συγγραφέα.
La recherche est centrée sur la peinture des personnages féminins dans l'oeuvre théâtrale de Marcel Aymé et ceci essentiellement lorsqu'ils sont chargés des signes d'une réalité sociale plutôt que nés de son génie littéraire. L'attitude de ses critiques contemporains, le caractère de ses héroïnes ainsi que les empreintes perceptibles de la vie politique et socioculturelle constituent la première partie de la thèse. L'univers sentimental de femmes et leurs relations avec leur milieu forment la seconde partie. L'approche sociologique en constitue la troisième partie où on étudie les héroïnes selon leur rang social: noblesse, bourgeoisie, classe populaire et selon leur âge. On y examine leur attitude envers l'Eglise, l'éducation, les stéréotypes sociaux, l'habillement et la mode, l'origine et le rang sociaux, l'argent. On s'intéresse surtout à leurs maints et vains efforts pour réussir à s'identifier à leur milieu et on analyse leur révolte contre les structures sociales et leurs principes. L'impasse où elles se trouvent à cause de leur éducation et des structures sociales de l'époque les oblige à se soumettre et à accepter l'identité que leur entourage leur a désignée. La réalité sociale de l'époque durant laquelle ces personnages ont été conçus et l'impossibilité de cette société à comprendre leur attitude et à leur désigner un rôle différent de celui de la femme mère de famille se reflètent à travers leur lutte et les solutions suggérées par l'écrivain.

Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Κοινωνικά πρότυπα
Habillement
Sexisme
Critique
Επιδράσεις
Amour
Χρήματα
Conjugales
Mariage
Εργασία
Eglise
Κοινωνική διαστρωμάτωση
Θεατρικές παραστάσεις
Soumission
Σχέσεις με περιβάλλον
Γάμος
Argent
Couches sociales
Education
Modeles sociaux
Παράμετροι κοινωνικού διαχωρισμού
Εκκλησία
Revolte
Ενδυμασία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Racisme
Σεξισμός
Mort
Στερεότυπα
Parametres de separation sociale
Influences
Humanities and the Arts
Εξέγερση
Stereotypes
Univers sentimental de femmes
Συναισθηματικός κόσμος γυναίκας
Langage
Ρατσισμός
Travail
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λόγος
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Παιδεία
Κριτκή αποδοχή
Representations theatrale
Υποταγή
Relations familiales

Greek

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)