Οι ναοί Ταξιαρχών Λαδά, Αγίας Βαρβάρας και Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πηγών και το καθολικό της μονής Αγίας Τριάδος στον Ταΰγετο Μεσσηνίας: ζωγραφική και ξυλογλυπτική

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The temples of St. Taxiarches Lada, St. Barbara and Virgin Mary's Asumption in Piges as well as the katholikon of the Holy Trinity monastery on Taygetos mountain in Messinia: painting and wood-carving
Οι ναοί Ταξιαρχών Λαδά, Αγίας Βαρβάρας και Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πηγών και το καθολικό της μονής Αγίας Τριάδος στον Ταΰγετο Μεσσηνίας: ζωγραφική και ξυλογλυπτική

Mouzakiotou, Styliani
Μουζακιώτου, Στυλιανή

PhD Thesis

2008


Μέσα από την παρουσίαση του εικονογραφικού προγράμματος των συγκεκριμένων μνημείων του μεσσηνιακού Ταϋγέτου, επιδιώκουμε την προβολή και πολύπλευρη προσέγγιση της μεταβυζαντινής ζωγραφικής της περιοχής της Μεσσηνίας και ολόκληρης της Πελοποννήσου. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ασφαλή μαρτυρία για την καλαισθησία, την πνευματική κατάρτιση και το θεολογικό φρόνημα των φορέων της τέχνης των μνημείων αυτών. Συμπερασματικά διαπιστώνουμε την άμεση εξάρτησή τους. Με εικονογραφικά σύνολα του προηγούμενου αιώνα (17ο), αντλώντας ταυτόχρονα τη γόνιμη επενέργεια που έχουν ασκήσει το έργο των αγιογράφων μας σύνολα Κρητών δημιουργών ή δημιουργών προερχόμενων από τη «σχολή» της ΒΔ Ελλάδας. Στον τομέα της ξυλογλυπτικής, παρουσιάζεται ένα αξιόλογο δείγμα τέμπλων από τα οποία διαπιστώνεται η αφομοίωση στοιχείων από τη Δυτική τέχνη (Baroque) και τα παλαιότερα βυζαντινά πρότυπα.
This study of the Messinian painters is intended to present a characteristic example of the way painters of non-urban origin interpret models borrowed from received painting, and at the same time to provide evidence for the development of mural painting in the Messinian area at the 18th century. The inscriptions of the wall painting in the three churches where the Messinian painters worked, provide valuable information about the painters themselves, their decoration movements and also their patrons. The unknown painters of our monuments used models from the «school» of NW Greece. At the second part of this study we intended to present the wood-carved iconostasis of the period we examine (18the century) and generally, the art of the same period. We result that the wood-carved iconostasis assimilate elements from the west art (Baroque) and the ancient byzantine marbles models.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία

Frescoes
School of northwest Greece
Τέμπλα, Βυζαντινά μαρμάρινα
Messinian monumental painting
Humanities and the Arts
Ξυλόγλυπα τέμπλα
Μεταβυζαντινή τέχνη
Κρητικά πρότυπα
Μνημειακή ζωγραφική
Wood-carved iconostasis
Byzantine marbles iconostasis
Μπαρόκ
Philosophy, Ethics and Religion
Τέμπλα, Ξυλόγλυπτα
Post byzantine art
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Cretan models
Σχολή της βορειοδυτικής Ελλάδας
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Baroque
Τοιχογραφίες

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας. Τομέας Ιστορικός




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.