Ανάπτυξη πρότυπου μεθοδολογικού πλαισίου για τη βελτιστοποίηση συστημάτων αστικών οδικών εμπορευματικών μεταφορών με βάση τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Development of a methodological framework for the optimization of urban road freight transport systems based on their qualitative characteristics
Ανάπτυξη πρότυπου μεθοδολογικού πλαισίου για τη βελτιστοποίηση συστημάτων αστικών οδικών εμπορευματικών μεταφορών με βάση τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά

Bouchouras, Efstathios
Μπουχουράς, Ευστάθιος

Στη σημερινή εποχή, ο κλάδος των Αστικών Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών (Α.Ο.Ε.Μ.) έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ να διευθετήσει τα προβλήματα που τον ταλανίζουν. Η μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθηθεί για την επίτευξη αφενός της επίλυσης των εσωτερικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και αφετέρου την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί η λειτουργία του κλάδου στο σύνολο της κοινωνίας θα πρέπει να προσδιορισθεί. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τις στρατηγικές και τις πολιτικές που θα πρέπει να εφαρμοσθούν για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Στόχος της παρούσας Διατριβής ήταν να αναγνωρίσει το επίπεδο της αλληλεπίδρασης μεταξύ των οντοτήτων που συνθέτουν τον κλάδο των Α.Ο.Ε.Μ. καθώς επίσης και το βαθμό επίδρασης της λειτουργίας του κλάδου στο σύνολο τη κοινωνίας, έτσι ώστε να προτείνει ένα μεθοδολογικό πλαίσιο για την υποστήριξη λήψης αποφάσεων για τη βελτιστοποίησή του. Η αναζήτηση και κατανόηση των πολιτικών και των μέτρων που επιτυγχάνουν τη βελτιστοποίηση των συστημάτων Α.Ο.Ε.Μ. βασίσθηκε στη διεθνή βιβλιογραφία και κυρίως στις μελέτες εφαρμογής, οι οποίες και αξιολογήθηκαν, που εφαρμόσθηκαν σε διάφορα αστικά κέντρα. Η διαδικασία βελτιστοποίησης συστημάτων Α.Ο.Ε.Μ. επιδρά τόσο άμεσα όσο και έμμεσα στην κοινωνία, εντούτοις απαιτεί σημαντικούς οικονομικού πόρους καθώς και ανθρώπινο δυναμικό, καθότι προκειμένου να αναγνωρισθεί η δομή, η οργάνωση και ο τρόπος λειτουργίας των συστημάτων Α.Ο.Ε.Μ. απαιτείται η επεξεργασία μεγάλου όγκου και ποικιλίας δεδομένων. Στην παρούσα Διατριβή αναπτύχθηκε και προτείνεται μεθοδολογικό πλαίσιο που αφορά τόσο σε χρήστες από τον ιδιωτικό τομέα όσο και σε χρήστες από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Το προτεινόμενο μεθοδολογικό πλαίσιο, με τη μορφή λογικού διαγράμματος, αποτελείται από ερωτήματα και διαδικασίες που οδηγούν το χρήστη σε πακέτο πολιτικών και μέτρων που με την εφαρμογή τους θα επιτύχει τη βελτιστοποίηση λειτουργίας συστημάτων Α.Ο.Ε.Μ. στην περιοχή που τον ενδιαφέρει.
Nowadays more than ever, the sector of Urban Road Freight Transport (URFT) needs to address the series of issues that have contributed to its general decline. The methodology, the strategy and the procedures to solve the puzzles deriving from within the sector itself and relieve the sector’s impacts on the society, need to be currently clarified. The scope of the thesis is to detect the level of interaction of every player involved in the URTF system and the level of the system’s influence in the society in order to propose a methodological framework to support decision-making process for the optimization of the URFT systems. In an effort to recognize and determine the policies and measures that aim to optimize the functionality of the URFT system, case studies and applications were examined and evaluated. The optimization process of the URFT system has led to both direct and indirect effects to the society as a whole; however, this process requires considerable time and financial resources, given the fact that the understanding of the structure and operation of an existing system is based on the examination of large volumes and variety of collected data. The objective of the thesis is to develop a methodological framework concerning both users from the private sector as well as users who represent the broader public sector (central government, regional and local government organizations). The main outcome of this thesis concerns the development of the proposed framework which incorporates respective questions and steps that lead the user to the formulation of policies and measures that could efficiently address the problems of a URFT system in the area of his responsibility.

PhD Thesis

Μεθοδολογικό πλαίσιο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Urban road freight systems
Αστικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές
Engineering and Technology
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Αστικό περιβάλλον, Εφοδιαστική αλυσίδα σε
City logistics
Civil Engineering
Methodological frameworks
Βελτιστοποίηση
Optimization


Ελληνική γλώσσα

2011


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.