Ανάλυση της επίπτωσης του μεγέθους και οργανωτικής δομής εταιρειών διαμεταφορικού έργου στην απόδοση και άλλα λειτουργικά χαρακτηριστι...

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Analysis of the �impact of the size and organizational structure of intertransport companies on thw efficiency and other operating features
Ανάλυση της επίπτωσης του μεγέθους και οργανωτικής δομής εταιρειών διαμεταφορικού έργου στην απόδοση και  άλλα λειτουργικά χαρακτηριστι...

Τασούλας, Γρηγόριος

PhD Thesis

2011


The dissertation on the analysis of the best size and organizational structure of companies engaged in transportation work in Greece, aims at investigating, by means of practical conclusions, the impact of the organizational structure and the management type on the efficiency of inter-transport companies active in the two branches of land and sea freight transports. The subject of the dissertation has to do with the description of the current situation of the market regarding the branch of inter-transport companies, including the new legislative framework, the determination of supply and demand regarding transport work per transport branch utilizing data from secondary sources, Review of the bibliography referring to the determination of the notions of efficiency and organizational structure.The carrying out, for the first time, of primary research in the transport branch on a sample of 600 company employees from each sector.Finally, the conclusions drawn from the road transport sector have shown that the manager-employee relationship is the most important variable in determining the general efficiency, with the work of the manager occupying the second rank and personality the third, while the fourth variable, which refers to the manager’s perception of being a member of the organization, exerts the least influence.The managers’ personality has proven to be the most important variable in determining efficiency.Respectively, as regards the sea transports, the analysis of the multiple regression models led to the following conclusion: the manager’s perception of being a member of the organization is the most essential variable as it has the highest value from all the regression variables and then follows the personality of the manager. The other two variables, the work of the manager and the manger-employee relationship, have negative signs.The future research could examine the respective models in the EU Member States and they could also be compared to the companies of America by examining the diversity of each country.
Η διδακτορική διατριβή που εκπονήθηκε με θέμα «Ανάλυση Βελτίνου μεγέθους και οργανωτικής δομής εταιρειών μεταφορικού έργου στην Ελλάδα» έχει ως στόχο να ερευνήσει, μέσω πρακτικών συμπερασμάτων, την επίδραση της οργανωτικής δομής και του στυλ διοίκησης στην απόδοση των διαμεταφορικών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στους δυο κλάδους των οδικών και θαλασσίων εμπορευματικών μεταφορών. Αντικείμενο της διατριβής είναι η περιγραφή της παρούσας κατάστασης της αγοράς του κλάδου των διαμεταφορικών επιχειρήσεων συμπεριλαμβανομένου και του νέου νομοθετικού πλαισίου. Ο προσδιορισμός της ζήτησης και της προσφοράς για το μεταφορικό έργο ανά τομέα μεταφοράς αξιοποιώντας στοιχεία από δευτερογενής πηγές. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με τον καθορισμό της έννοιας της αποδοτικότητας/απόδοσης και της οργανωτικής δομής. Η διεξαγωγή για πρώτη φορά πρωτογενούς έρευνας στον κλάδο των μεταφορών σε δείγμα εξακοσίων (600) υπαλλήλων εταιρειών από κάθε κλάδο. Τέλος τα συμπεράσματα στον τομέα των οδικών μεταφορών απέδειξαν ότι οι σχέσεις προϊσταμένων-υφισταμένων είναι η πιο σημαντική μεταβλητή για τον καθορισμό της γενικής αποδοτικότητας, η εργασία του προϊσταμένου έρχεται δεύτερη και η προσωπικότητα τρίτη. Ενώ τέταρτη μεταβλητή που αναφέρεται στην αντίληψη του προϊσταμένου σαν μέλος του οργανισμού έχει το χαμηλότερο βαθμό επίδρασης. Η προσωπικότητα του προϊσταμένου αποδείχθηκε ότι είναι η πιο σημαντική μεταβλητή για τον καθορισμό της αποδοχής. Αντίστοιχα στις θαλάσσιες μεταφορές, από την ανάλυση των υποδειγμάτων πολλαπλής παλινδρόμησης, εξάγεται το ακόλουθο συμπέρασμα: Η αντίληψη του προϊσταμένου ότι είναι μέλος του οργανισμού είναι η πιο σημαντική μεταβλητή καθώς έχει τη μεγαλύτερη τιμή από όλους τους συντελεστές παλινδρόμησης και έπεται η προσωπικότητα του προϊσταμένου. Οι άλλες δύο μεταβλητές, η εργασία του προϊσταμένου και οι σχέσεις προϊσταμένου-υφισταμένου έχουν αρνητικά πρόσημα.Η μελλοντική έρευνα θα μπορούσε να εξετάσει τα αντίστοιχα μοντέλα στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα μπορούσαν να συγκριθούν επίσης με τις εταιρείες της Αμερικής εξετάζοντας την διαφορετικότητα της κάθε χώρας.

Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού

Λειτουργικά χαρακτηριστικά
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Organization structure
Engineering and Technology
Inter-trnsport work
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ
Efficiency
Operating features
Διαμεταφορικό έργο
Civil Engineering
Απόδοση

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.