Η αξιολόγηση των γραπτών γλωσσικών δοκιμασιών των αλλόγλωσσων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της νέας ελληνικής γλώσσας

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Assessing writing essays of students learning greek as a second foreign language in greek education
Η αξιολόγηση των γραπτών γλωσσικών δοκιμασιών των αλλόγλωσσων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της νέας ελληνικής γλώσσας

Ηλιοπούλου, Κωνσταντίνα

PhD Thesis

2009


Στόχος της διατριβής είναι να προταθεί ένα μοντέλο αξιολόγησης γραπτού των αλλόγλωσσων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ελληνικής που θα σέβεται τις γλωσσικές ιδιαιτερότητές τους. Στο πλαίσιο αυτό διεξήχθη έρευνα κατά την οποία εξετάστηκαν εκθέσεις αλλόγλωσσων και φυσικών ομιλητών μαθητών του Γυμνασίου. Καταγράφηκαν, αναλύθηκαν και εξετάστηκαν συγκριτικά τα λάθη τους. Τα δεδομένα κατέδειξαν σε κάθε κατηγορία περισσότερα και πιο σοβαρά λάθη για τους Α.Ο.. Δόθηκε ερωτηματολόγιο στο Α.Ο. από τα στοιχεία του οποίου διαφάνηκε ότι οι Α.Ο. ακόμη και μετά από 5 χρόνια φοίτησης σε ελληνικό σχολείο εξακολουθούν να κάνουν πολλά λάθη. Ακολούθησε η βαθμολόγηση των γραπτών 1) με βάση το υπάρχον μοντέλο, 2) με βάση το προτεινόμενο μοντέλο. Η στατιστική μελέτη των βαθμολογιών κατέδειξε ότι το προτεινόμενο μοντέλο αξιολογεί σε πιο αντικειμενική βάση όλους τους μαθητές, Α.Ο./Φ.Ο., ενώ σέβεται παράλληλα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Α.Ο.
The present PhD aims at assessing the students learning greek as a second language on a solid basis. Essays of foreign and greek students of gymnasium were assessed according to a certain model according to a certain model. According to the statistic results foreign students’ errors were in any type more than the ones of the greek students. A questionnaire was given to the foreign students. The results showed that they still have a lot of difficulties writing in greek language even after 5 years or attending greek language. Next, the essays were assessed according to the present and the proposed model. According to the statistical analysis of the results the proposed model is more reliable, objective, valid and at the same time respects the difficulties they face every time they are asked to write the same essay with the greek students.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Κριτήρια βαρύτητας λαθών
Αξιολόγηση
Γραπτές γλωσσικές δοκιμασίες
Social Sciences
Errors in writing
Assessment
Εκπαίδευση
Μαθητές, Λάθη αλλόγλωσσων
Multylingual students
Σχολικό εγχειρίδιο Ν.Ε. Γλώσσα
Writing assessment models
State book greek language
Education
Bylingualism
Διγλωσσία
Κοινωνικές Επιστήμες
Writing essays
Μαθητές, Αλλόγλωσσοι
Γραπτός λόγος, Μοντέλα αξιολόγησης

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)