Οι επαγγελματικές φιλοδοξίες και ο οικογενειακός προσανατολισμός των μαθητριών και μαθητών της Β' τάξεως λυκείου από αστικές και αγροτικ...

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Lyceum second grade girls and boy's occupational aspirations and their family orientation in Ceprus urban and rural areas
Οι επαγγελματικές φιλοδοξίες και ο οικογενειακός προσανατολισμός των μαθητριών και μαθητών της Β' τάξεως λυκείου από αστικές και αγροτικ...

Κυριάκου, Ανδρέας

PhD Thesis

2010


Ο κύριος στόχος της εργασίας αυτής ήταν η διερεύνηση των επαγγελματικών φιλοδοξιών και του προσανατολισμού στο γάμο και τη γονικότητα των εφήβων κοριτσιών και αγοριών της Κύπρου κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στη Β’ λυκείου, καθώς επίσης και η αντίληψή τους για την εξισορρόπηση των μελλοντικών επαγγελματικών και οικογενειακών τους ρόλων. Για το σκοπό αυτό δόθηκε ερωτηματολόγιο σε 684 μαθήτριες και μαθητές που φοιτούν σε αστικά και αγροτικά λύκεια όλων των επαρχιών της Κύπρου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπάρχουν διαφορές στο επίπεδο των επαγγελματικών φιλοδοξιών αγοριών και κοριτσιών, ούτε μεταξύ αστικών και αγροτικών περιοχών. Η πλειοψηφία των μαθητριών και μαθητών εξέφρασαν υψηλού επιπέδου φιλοδοξίες. Διαφορές καταγράφηκαν στον τύπο του φιλοδοξούμενου επαγγέλματος, με τα αγόρια να εκφράζουν πιο πολύ φιλοδοξίες για επαγγέλματα που σχετίζονται με πράγματα και αριθμούς σε αντίθεση με τα κορίτσια που στρέφονται σε μεγαλύτερο βαθμό σε επαγγέλματα που σχετίζονται με ανθρώπους. Όσον αφορά στα ζητήματα του γάμου και της γονικότητας, τα κορίτσια παρουσιάζονται περισσότερο αφοσιωμένα στους μελλοντικούς αυτούς ρόλους απ’ ότι τα αγόρια. Παρ’όλο που εμφανίζονται να έχουν πολύ υψηλές επαγγελματικές φιλοδοξίες απ’ότι προηγούμενες γενειές, δεν έχουν επαναξιολογήσει τις απόψεις τους για το γάμο και τη μητρότητα. Και τα δύο φύλα παρουσιάζονται να μην έχουν αποκρυσταλλωμένες απόψεις για την εξισορρόπηση των μελλοντικών επαγγελματικών και οικογενειακών τους ρόλων. Επιπλέον, έχουν αναδυθεί στερεότυπα φύλου σε βάρος των κοριτσιών.
Lyceum 2nd grade adolescent girls and boys student’s career aspirations and family orientation, their views about balancing their perceived future occupational and family roles as well, were investigated on 2009. For the purpose of the research 684 girls and boys students in urban and rural areas were given a questionnaire. All districts are been represented in the sample. Results of the study show neither differences at the level of the occupational aspirations between girls and boys nor between urban and rural areas. Both sexe’s majority expressed aspirations for high prestigious occupations. Boys expressed aspirations for occupations which are related with “data and things” as opposed to the girls who expressed aspirations for “working with people” occupations. Regarding marriage and parenthood, girls appear to be more committed to their future family roles than boys. The results also suggest that although most of the girls aspire to enter to high prestigious occupations there isn’t indication of a reciprocal change in thinking about primacy of mothering. Gender roles stereotypes and a lack of paths by which both sexes are planning to balance their perceived future work and family roles have been revealed by the study.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Ρόλος του φύλου
Gender roles
Social Sciences
Work-family roles balancing
Εκπαίδευση
Παραδοσιακές στάσεις για τους ρόλους του φύλου
Εξισορρόπηση οικογενειακών και εργασιακών ρόλων
Επαγγελματικές φιλοδοξίες
Κοινωνικός κονστρουξιονισμός
Commitment to family
Αφοσίωση στην οικογένεια
Αφοσίωση στην εργασία
Social constructionism
Οικογενειακός προσανατολισμός
Occupational aspirations
Commitment to work
Family orientation
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Traditional gender role attitudes

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.