In the present study we investigated into the effectiveness of a speciallydesigned didactic intervention that was uitended to reform the way that 5th and 6thgrade primary school students understand and think of biological concepts related tothe cell Methodologically, we conducted pre- and meta-tests, on an experimentalgroup of students of public and minority primary schools in northern Greece, andcompared the results with those of a control group of students of the same schoolsThe experimental group received an instruction that lasted one hour During theinstruction, we attempted to trace pre-existing, alternative ideas of the students, ideaswhich are very resistant to change with the traditional teaching methodsThe didactic intervention was planned and earned out on the basis of aconstructive environment Its main components were cooperation among the studentsand creative combmation of multiple representations through technologyThe result was remarkably positive, for students of public primary schools aswell as for students of minority primary schools in which we had to face theadditional challenge of language communication The comparison between the resultsof pre-tests and meta tests of the experimental group showed that students'knowledge on the concept of the cell was quite satisfactory, with a high (andstatistically significant) percentage of correct responses and a limited presence ofalternative ideas m the meta-test as compared to the pre-test Additionally, asubsequent evaluation showed that the knowledge gained after the didacticintervention, proved to be time-resistantIn conclusion, the concept of the cell can and should be included in thecurriculum of primary schools, as the students seem capable of understanding it and itis a vital presupposition for mtroducing more complex concepts to the students
Στην έρευνα αυτή εξετάστηκε κατά ποσό μια κατάλληλα σχεδιασμένηδιδακτική παρέμβαση μπορεί να αλλάξει τις αντιλήψεις και γνώσεις μαθητών της Εκαι ΣΤ Δημοτικού για βιολογικές έννοιες σχετικές με το κύτταρο Πιο συγκεκριμένα,μελετήθηκαν με τη μέθοδο προέλεγχου και μεταελεγχου, μαθητές Δημοσίων καιΜειονοτικών σχολείων που άνηκαν σε πειραματική ομάδα, σε σύγκριση με ομάδαέλεγχου Στην πειραματική ομάδα έγινε μια ωριαία διδακτική παρέμβαση Σταπλαίσια της διδασκαλίας διερευνήθηκε επίσης η ύπαρξη εναλλακτικών ιδεών, ιδεώνπου δύσκολα η καθόλου άλλες φορές, δε μεταβάλλονται με την παραδοσιακήδιδασκαλίαΗ διδακτική παρέμβαση σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε σε εναεποικοδομητικό περιβάλλον και οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκεαυτή η παρέμβαση, ήταν η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και ο δημιουργικόςσυνδυασμός πολλαπλών αναπαραστάσεων μέσω των νέων τεχνολογιώνΤα αποτελέσματα ήταν πολύ θετικά, τόσο για τους μαθητές των δημοσίων,οσο και για τους μαθητές των μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων, στους οποίουςπαρεμβαλλόταν ενα επιπρόσθετο εμπόδιο, αυτό της γλωσσικής επικοινωνίας Ηγνώση των μαθητών της πειραματικής ομάδας για την έννοια του κυττάρου ήτανστατιστικά σημαντική με υψηλά ποσοστά, αντίθετα με τις εναλλακτικές τους ιδέεςπου ήταν σε χαμηλά ποσοστά, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα του προέλεγχου μεαυτά του μεταελεγχου Επιπλέον τα αποτελέσματα της επαναληπτικής μέτρησης ήτανανάλογα με της πειραματικής ομάδας, δείχνοντας ταυτόχρονα οτι η γνώση πουαποκτήθηκε με τη διδακτική μας παρέμβαση είχε και διάρκεια στο χρόνοΣυμπερασματικά, η διδασκαλία της έννοιας του κυττάρου και μπορεί καιπρέπει να περιληφθεί στην διδακτέα σχολική υλη αφού οι μαθητές μπορούν να τηνκατανοήσουν, άλλα διαφαίνεται οτι και η ίδια αποτελεί προϋπόθεση για τηνκατανόηση ακόμη πιο συνθέτων εννοιών