Η επίδραση της καταπιεστικής συμπεριφοράς των προπονητών στην αθλητική καριέρα των αθλητών

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επίδραση της καταπιεστικής συμπεριφοράς των προπονητών στην αθλητική καριέρα των αθλητών

Μιχαηλίδου, Μαρίνα

PhD Thesis

2005


Στον υψηλό αθλητισμό, οι αθλητές δέχονται βίαιες συμπεριφορές από τους προπονητές τους, όπως ηθική παρενόχληση, κακοποίηση και ψυχολογική βία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση της καταπιεστικής συμπεριφοράς του προπονητή προς τον αθλητή, (α) με τα επίπεδα φόβου του αθλητή, (β) την ψυχολογική του διάθεση προς το οικογενειακό του περιβάλλον, (γ) τη συχνότητα προβολής δικαιολογιών για απουσία από την προπόνηση καθώς και (δ) τις ημέρες απουσίας του από την προπόνηση. Το δείγμα αποτέλεσαν 103 πρώην αθλητές/τριες υψηλού επιπέδου από 22 διαφορετικά αθλήματα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η καταπιεστική συμπεριφορά των προπονητών/τριών προς τους αθλητές/τριες εντός και εκτός της προπόνησης, σχετίστηκε θετικά με το αίσθημα του φόβου των αθλητών/τριών και αρνητικά με την ψυχολογική διάθεση των αθλητών/τριών προς το οικογενειακό τους περιβάλλον. Η καταπίεση εκτός της προπόνησης, σχετίστηκε επίσης θετικά με τον αριθμό των ημερών απουσίας των αθλητών/τριών από την προπόνησή τους καθώς και τη συχνότητα προβολής δικαιολογιών για απουσία από την προπόνηση. Η καταπίεση συνολικά συνέβαλε στατιστικώς σημαντικά στο αίσθημα του φόβου και δεν συνέβαλε στην ψυχολογική διάθεση των αθλητών προς το οικογενειακό τους περιβάλλον. Επίσης, η καταπίεση εκτός της προπόνησης συνέβαλε θετικά στην πρόγνωση των ημερών απουσίας των αθλητών από την προπόνηση, ανεξαρτήτως φύλου, ενώ η καταπίεση εντός της προπόνησης συνέβαλε αρνητικά στην συχνότητα προβολής δικαιολογιών για απουσία τους από την προπόνηση. Λαμβάνοντας τα δεδομένα της παρούσας έρευνας συγκεντρωτικά, διαπιστώνεται ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για ενημέρωση των προπονητών πάνω στη ψυχολογία των αθλητών, ώστε να συμπεριφέρονται με κατάλληλο τρόπο σε κάθε αθλητή, και ο αθλητής μέσω της συμμετοχής του στον αθλητισμό, να νοιώθει πραγματικά ευχαρίστηση με στόχο τη συστηματική προσπάθεια για υψηλές επιδόσεις.
At high levels of competition, athletes sometimes become targets of violent and abusive behavior generated from bullying coaches. The purpose of the research was to examine the association of abusive coaching behavior during training (a) with fear athletes may experience due to coach’s abusive behavior, (b) athletes’ mood when with family at home, (c) frequency of excuses to avoid training, and (d) the number of missed training sessions. A sample of 103 former elite athletes participating in 22 different sports were interviewed. According to the results, there is a direct association between levels of fear and abusive coaching behavior athletes experience. The greater the abusive coaching behavior, in training and outside training, the greater the fear athletes experience, and the less negative their mood when with family at home. Greater levels of coach’s abusive behavior outside training, was positively associated with number of training sessions missed, and frequency of excuses to avoid training. Abusive coaching behavior, both in training and outside training, contributed significantly to the prediction of fear but not to athlete’s mood when with family at home. In contrast, abusive coaching behavior outside training significantly predicted number of training sessions missed, independent of gender, while abusive behavior in training negatively predicted frequency of excuses to miss training. To conclude, the results of this study stress the necessity for coaches to be educated in sport psychology principles in order to improve their approach toward coaching elite athletes. Such an improvement may facilitate athletes’ positive experiences which in turn may lead to greater training efforts and improved sports performance.

Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία

Sports career
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Abuse
Coaches' behavior
Αθλητική καρίερα
Εκπαίδευση
Psychology and Cognitive Sciences
Καταπίεση αθλητών
Συμπεριφορά προπονητή
Education
Sociology
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)