Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ/νέου εκπαιδευτικού υλικού: παιδαγωγική και διαχειριστική διάσταση

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ/νέου εκπαιδευτικού υλικού: παιδαγωγική και διαχειριστική διάσταση

Loukopoulos, Aristidis
Λουκόπουλος, Αριστείδης

PhD Thesis

2013


The implementation of Cross circularity in Greece took place with the most recent reform of Analytic Programs of Study (APS), in the beginning of decade 2000 via the program of production of DEPPS/APS/new educational material. In the present dissertation is attempted the evaluation of this particular program as for the pedagogics and its administrative dimension. For the evaluation of pedagogic dimension were developed methodological tools from PISA 2003 in the problem solving, while for the evaluation of comparative developed concrete indicators. It was developed the international quality standards administrative dimension of program were developed methodological tools that concern the comparative evaluation, the indicators, the efficiency, the effectiveness, the International Standards and the cost analysis. The sample of research was 496 students of C class from 62 high schools of Achaia prefecture. The results of research show that the application of Cross Curricularity improved the student performance in problem solving and their higher mental functions, while at managing production dimension of the educational material found rationalize the production of DEPPS of /APS/new educational material.
Η εισαγωγή της διαθεματικότητας στη χώρα μας υλοποιήθηκε στη χώρα μας με την πιο πρόσφατη μεταρρύθμιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ), στις αρχές της δεκαετίας του 2000, μέσω του προγράμματος παραγωγής των ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ/νέου εκπαιδευτικού υλικού. Στην παρούσα διατριβή επιχειρείται η αξιολόγηση του συγκεκριμένου προγράμματος ως προς την παιδαγωγική και τη διαχειριστική του διάσταση. Για την αξιολόγηση της παιδαγωγικής διάστασης αξιοποιήθηκαν μεθοδολογικά εργαλεία του προγράμματος PISA 2003 στην επίλυση προβλήματος, ενώ για την αξιολόγηση τη διαχειριστικής διάστασης του προγράμματος αξιοποιήθηκαν μεθοδολογικά εργαλεία που αφορούν τη συγκριτική αξιολόγηση, τους δείκτες ποιότητας, την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα, τα διεθνή πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και την ανάλυση κόστους. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 496 μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου από 62 Γυμνάσια της Αχαΐας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η εφαρμογή της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης βελτίωσε την επίδοση των μαθητών στην επίλυση προβλήματος και στις ανώτερες νοητικές λειτουργίες, ενώ σε επίπεδο διαχειριστικής διάστασης παραγωγής του εκπαιδευτικού υλικού διαπιστώθηκε η ορθολογική διαχειριστική διάσταση της παραγωγής των ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ/νέου εκπαιδευτικού υλικού.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις

Διαθεματικότητα
Evaluation
Economics and Business
Αξιολόγηση
Effectiveness
Social Sciences
Cross-curricularity
Επίλυση προβλήματος
Εκπαίδευση
Cost
Κόστος
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Αποδοτικότητα
Efficiency
Education
Production of educational material.
Αποτελεσματικότητα
Problem solving
Κοινωνικές Επιστήμες
Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού

Greek

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)