Η διδασκαλία του παραμυθιού σε πολυπολιτισμικές τάξεις του δημοτικού σχολείου: μεθοδολογικές προσεγγίσεις και επιδράσεις

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Teaching the fairy tale in multicultural classrooms of elementary school: teaching approaches and effects
Η διδασκαλία του παραμυθιού σε πολυπολιτισμικές τάξεις του δημοτικού σχολείου: μεθοδολογικές προσεγγίσεις και επιδράσεις

Μπρις, Αικατερίνη-Αναστασία

PhD Thesis

2013


The present study investigated the effect of different teaching approaches of the fairy tale in multicultural classrooms of a greek public elementary school located in a disadvantaged region of Attica (Athens). The effect of teaching was examined in relation to social behavior and language development. In order to explore these research subjects a study was conducted, that consisted of different teaching approaches base on fairy tales in a random sample of students from all grades of primary school. Before and after the teaching of fairy tale the pupils were submitted to the following research tools: interview and language tests. The statistically significant difference that was observed in the responses of the pupils in the research tools was indicative of the effect of the teaching intervention on the behavior and performance of students.
Με την παρούσα μελέτη ερευνάται η επίδραση διδακτικών προσεγγίσεων του παραμυθιού σε πολυπολιτισμικές τάξεις ενός δημοσίου δημοτικού σχολείου, που βρίσκεται σε μη ευνοημένη περιοχή της Αττικής. Η επίδραση της διδασκαλίας του παραμυθιού εξετάζεται όσον αφορά την κοινωνική συμπεριφορά και τη γλωσσική εξέλιξη του δείγματος. Για την μελέτη των παραπάνω ερευνητικών αντικειμένων πραγματοποιήθηκε έρευνα η οποία περιλάμβανε διδακτικές προσεγγίσεις με βάση το παραμύθι σε τυχαίο δείγμα μαθητών όλων των τάξεων. Πριν και μετά το πέρας των διδακτικών προσεγγίσεων τα υποκείμενα υποβλήθηκαν στα ακόλουθα ερευνητικά εργαλεία: συνέντευξη, γλωσσικό τεστ. Η στατιστικώς σημαντική διαφοροποίηση που παρατηρήθηκε στις απαντήσεις των υποκείμενων ήταν ενδεικτική της επίδρασης της ερευνητικής παρέμβασης στη συμπεριφορά και στην επίδοση των μαθητών.

Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία

Πολυπολιτισμικότητα
Multiculturalism
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Επιδράσεις
Εκπαίδευση
Διδασκαλία
Effects
Psychology and Cognitive Sciences
Teaching
Fairy tales
Language
Education
Sociology
Γλώσσα
Παραμύθια
Public elementary schools
Κοινωνικές Επιστήμες
Δημοτικά σχολεία
Κοινωνική συμπεριφορά
Κοινωνιολογία
Social behaviour

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.