Mathematical modelling of educational preferences of graduates of secondary education schools and its use as a basis for making educational policy

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)
Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την καρτέλα τεκμηρίου
μέσα από τον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα *
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2011 (EL)
Μαθηματική μοντελοποίηση των εκπαιδευτικών προτιμήσεων των αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η χρήση της ως βάση για τη λήψη αποφάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής
Mathematical modelling of educational preferences of graduates of secondary education schools and its use as a basis for making educational policy

Μονιούκας, Φώτιος

Η επιλογή σπουδών είναι μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις τωναποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η διερεύνησή της αποτελεί τοαντικείμενο μελέτης της παρούσας διατριβής.Οι επιλογές των υποψηφίων διαμορφώνονται, σε μεγάλο βαθμό, απόχωροταξικά δεδομένα και το κοινωνικό περιβάλλον. Με τη δημιουργίαμαθηματικών μοντέλων σχηματίζονται, για καθένα από τα τμήματα τηςτριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατάλληλοι συντελεστές που αποτιμούν την επίδρασηκρίσιμων παραγόντων για την επιλογή τους από τους υποψηφίους. Οι παράγοντεςαυτοί είναι η σχετική θέση της περιοχής λειτουργίας του τμήματος εισαγωγής ωςπρος την περιοχή μόνιμης κατοικίας του υποψηφίου, το φύλο, τα επαγγέλματα καιτο μορφωτικό επίπεδο των γονέων, καθώς και το ποσοστό των νεοεισερχόμενωνφοιτητών ως προς το συνολικό πληθυσμό της περιοχής λειτουργίας του τμήματος.Οι προτιμήσεις των υποψηφίων αποτιμώνται μέσω της σειράς επιλογής τωντμημάτων εισαγωγής στο μηχανογραφικό δελτίο και μέσω των βαθμολογικώνβάσεων εισαγωγής.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο κρισιμότερος παράγονταςείναι το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τόσο για την επιλογή του τμήματοςεισαγωγής όσο και για την επίτευξη του βαθμολογικού στόχου. Αντίθετα, οιεπαγγελματικές προοπτικές και διέξοδοι που δυνητικά υπάρχουν μετά τηναποφοίτηση από κάποιο συγκεκριμένο τμήμα δεν αποτελούν κρίσιμους παράγοντεςγια την επιλογή του. Επιπλέον, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι δημιουργούνταιστρεβλώσεις στο σύστημα πρόσβασης. Κατά συνέπεια, επιβάλλεται ναανασχεδιαστεί ριζικά, μέσω της λήψης αποφάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής, τόσοσε επίπεδο κεντρικής εξουσίας όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, σταπλαίσια μίας συνολικής αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος.

Educational statistics
Εκπαιδευτικές προτιμήσεις
Εκπαίδευση
Education policy
Μαθηματικά μοντέλα
Statistics
Στατιστική
Εκπαιδευτική έρευνα
Education
Educational research
Mathematical models
Εκπαιδευτική στατιστική
Educational preferences
Εκπαιδευτική πολιτική

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

2011


Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.