The dynamics of plot in the novels for children and young adults of Katherine Paterson and Loty Petrovits-Andrutsopulou: a comparative approach

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η δυναμική της πλοκής στο μυθιστορηματικό έργο για παιδιά και νέους της Katherine Paterson και της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου: συγκριτική προσέγγιση
The dynamics of plot in the novels for children and young adults of Katherine Paterson and Loty Petrovits-Andrutsopulou: a comparative approach

Κοζανίτα, Χρύσα

PhD Thesis

2013


[…] Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με τη δυναμική της πλοκής στα μυθιστορήματα δύο καταξιωμένων και πολυδιαβασμένων συγγραφέων της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους, μίας Ελληνίδας και μίας Αμερικανίδας, της Λότης Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου (1937) και της Katherine Paterson (1932). Με τον όρο «δυναμική της πλοκής» αναφερόμαστε στην ένταση και την εγκαρδιότητα που αναπτύσσονται, όταν ο σωστός νεαρός αναγνώστης και ένα βιβλίο συναντηθούν την κατάλληλη στιγμή. Αυτό δείχνει ότι οι ιστορίες αγγίζουν κάποιες βαθύτερες ανάγκες του αναγνώστη και στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε αυτές τις ανάγκες αλλά κυρίως τους παράγοντες που εξασφαλίζουν στις ιστορίες τη συγκεκριμένη δυναμική. Θεωρώντας πολύ σημαντικό όχι μόνο τον τρόπο που κατασκευάζεται η πλοκή του κάθε λογοτεχνήματος, αλλά και το γιατί η πλοκή προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη, το θεωρητικό πλαίσιο που θα στηρίξουμε την έρευνά μας δε θα περιοριστεί σε μία θεωρία, αλλά στον συνδυασμό δύο θεωριών, της κειμενοκεντρικής και της αρχετυπικής, που πιστεύουμε ότι μέσα από την πορεία εργασίας μας θα φανεί ότι δεν αποκλείουν η μία την άλλη αλλά, αντίθετα, την συμπληρώνουν. Πιο συγκεκριμένα, σε ένα πρώτο στάδιο και με το οπλοστάσιο που μας προσφέρει η κειμενοκεντρική προσέγγιση, θα εξετάσουμε τον τρόπο που διαρθρώνεται η πλοκή των υπό εξέταση μυθιστορημάτων. Στη συνέχεια, και αφού εξετάσουμε ενδελεχώς τις συγκλίσεις και τις τυχόν αποκλίσεις στον τρόπο που οι δύο συγγραφείς κατασκευάζουν τις πλοκές τους και καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα, θα εφαρμόσουμε στα μυθιστορήματα την αρχετυπική θεωρία, με σκοπό να καταδείξουμε ότι η πλοκή έχει μία δυναμική που υπερβαίνει τα οποιαδήποτε στατικά σχήματα και αποτελεί το παράγοντα που ωθεί το λογοτεχνικό έργο μπροστά και τον αναγνώστη να γυρίζει τις σελίδες. […]

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Βασικά στοιχεία πλοκής
Συγκριτική προσέγγιση
Paterson, Katherine
Basic elements of plot
Comparative approach
Social Sciences
Plot
Humanities and the Arts
Κειμενοκεντρική προσέγγιση
Εκπαίδευση
Languages and Literature
Text-centered approach
Πλοκή
Novel for children and young adults
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Μυθιστόρημα για παιδιά και νέους
Petrovits-Andutsopulou, Loty
Αρχετυπική προσέγγιση
Education
Archetypal approach
Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Λότη

Greek

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)