Recreational Sports among Local Authorities: investigating the Factors towards a more Effective Planning and Promotion of the Programs

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Αθλητισμός αναψυχής σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης: παράγοντες ανάπτυξης και στρατηγικές προώθησης των προγραμμάτων
Recreational Sports among Local Authorities: investigating the Factors towards a more Effective Planning and Promotion of the Programs

Balaska, Panagiota
Μπαλάσκα, Παναγιώτα

Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο να διερευνήσει ζητήματα που σχετίζονται με την αθλητική συμμετοχή στην Ελλάδα και να προτείνει στρατηγικές για την προώθηση του αθλητικού τρόπου ζωής στην κοινωνία, και την καλύτερη ανάπτυξη και προώθηση των οργανωμένων προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού. Συλλέχθηκαν ερευνητικά δεδομένα από α) γενικό πληθυσμό και β) συμμετέχοντες σε προγράμματα μαζικού αθλητισμού με την χρήση των ακόλουθων θεωρητικών εννοιών και μοντέλων: ιεραρχικό μοντέλο ανασταλτικών παραγόντων συμμετοχής, πολυδιάστατο μοντέλο στρατηγικών διαπραγμάτευσης, θεωρία στάσεων προς την άσκηση, πολυδιάστατο μοντέλο κινήτρων συμμετοχής, πολυδιάστατο μοντέλο ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών. Το συνολικό δείγμα της έρευνας ήταν 1196 (N=1196) ενήλικες, κάτοικοι των δήμων: Θεσσαλονίκης. Η δομική εγκυρότητα των κλιμάκων των ερωτηματολογίων εξετάστηκε μέσω επιβεβαιωτικής παραγοντικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα α) ως προς τον γενικό πληθυσμό έδειξαν ότι: τα επίπεδα αθλητικής συμμετοχή είναι χαμηλά, και οι ενδοπροσωπικοί ανασταλτικοί παράγοντες είναι οι πιο αποτρεπτικοί για την άσκηση, β) ως προς συμμετέχοντες στα προγράμματα Μαζικού Αθλητισμού τα αποτελέσματα έδειξαν πως η συμμετοχή των πολιτών των δήμων τα προγράμματα είναι ικανοποιητική. Επίσης, εντοπίστηκαν αρκετά προβλήματα με την ποιότητα των εγκαταστάσεων και τις συνθήκες άσκησης. Βάση των αποτελεσμάτων αυτών προτείνονται μια σειρά στρατηγικές για την προώθηση του αθλητικού τρόπου ζωής στην κοινωνία για τον καλύτερο σχεδιασμό των προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού και για την πιο αποτελεσματική προώθηση των προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού.
The current research aimed to investigate recreational sport participation issues in Greece in order to propose strategies for a more effective promotion of organized sport programs. In order to achieve the objectives of the study, data were collected from a) general population and b) participants in public recreation sport programs with the use of the following theoretical constructs: hierarchical model of leisure constraints, model of negotiation strategies, attitudes theory, sport involvement, mulit-dimensional sport motivation model, multi-dimensional service quality model. The total sample of the study was 1196 adults, who were residents of the municipalities of: Thessaloniki. 581 of the individuals were among the general population sample, which 615 were those who were registered at the sport programs provided by public authorities. The construct validity of the questionnaires was tested with confirmatory factor analyses. The results in the general population showed that the sport participation rates are low; the intrapersonal factors are the most blocking ones in an individual’s decision to participate; certain negotiation strategies can help towards reducing the influence of constraints. Finally, the outdoor sport activities are attractive for a part of the population; at the same time the lack of facilities is an important issue. In terms of the participants in the sport programs, the results showed that participation in the programs among the residents is satisfactory; this means that the programs should be supported. There have been issues with the quality of the facilities, as well. Finally internal motivation is an important factor for the development of loyalty with the programs. Based on the results a number of strategies are proposed a) for the promotion of active life-style in the society b) for a better planning and c) promotion of the sport programs from the public authorities’ side.

PhD Thesis

Economics and Business
Local government
Social Sciences
Recreational Sports
Εκπαίδευση
Τοπική αυτοδιοίκηση
Sports participation
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Ψυχαγωγία
Αθλητισμός αναψυχής
Education
Προώθηση προγραμμάτων
Local authorities
Κοινωνικές Επιστήμες
Αθλητική συμμετοχή
Sport programs promotion


Ελληνική γλώσσα

2013


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.