The orthodoxe christian pedagogic orientations and the course religious modern instructive proposals in the primary education

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Οι ορθόδοξοι χριστιανικοί παιδαγωγικοί προσανατολισμοί και οι περί του μαθήματος των θρησκευτικών σύγχρονες διδακτικές προτάσεις στην Α/βάθμια εκπαίδευση
The orthodoxe christian pedagogic orientations and the course religious modern instructive proposals in the primary education

Ισπυρίδης, Δήμος

Στις τελευταίες αναθεωρήσεις των Α.Π., διαπιστώνουμε μια προσπάθεια αναβάθμισης της Θρησκευτικής Αγωγής, που στην πράξη όμως δεν έχει την ανάλογη ανταπόκριση και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Έτσι, η πορεία για την επίτευξη των ορθόδοξων χριστιανικών παιδαγωγικών προσανατολισμών παραμένει σχεδόν η ίδια. Συγκεκριμένα, το Μ.Θ., στο Δημοτικό Σχολείο σήμερα, φαίνεται πως δεν εκπληρώνει τους σκοπούς του. Η διδακτική του μαθήματος, παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα και δε φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα παιδιά βρίσκονται μακριά απ’ αυτό, το οποίο μάλιστα υποβαθμίστηκε και θεωρείται υποδεέστερο των άλλων μαθημάτων. Τα διδακτικά εγχειρίδια δείχνουν ότι, δεν είναι τα πλέον κατάλληλα και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα στο Δημοτικό σχολείο, δεν έχουν τα απαραίτητα εφόδια για τη διδασκαλία του. Οι δε μικροί μαθητές μάλλον δεν κατανοούν τις βασικές θρησκευτικές έννοιες και βρίσκονται μακριά από το θρησκευτικό βίωμα και τις αξίες που προσφέρει το συγκεκριμένο μάθημα. Τα παραπάνω προβλήματα μας οδήγησαν να γράψουμε αυτή την εργασία, με σκοπό να τα ερευνήσουμε αντικειμενικά, να βρούμε τα αίτιά τους και να τα προσφέρουμε, ώστε να ληφθούν υπόψη για τη μελλοντική βελτίωση του μαθήματος. Η σχέση των προβλημάτων με τη διδακτική του μαθήματος, με τις μεθόδους διδασκαλίας, τις μορφές και τους τρόπους διδασκαλίας, αποτελούν τους λόγους για την εκπόνηση και κατάθεση της εργασίας μας σε μια Παιδαγωγική Σχολή. Πρόκειται για μία συνθετική εργασία, η οποία παραθέτει παλιά και νέα βιβλιογραφία σχετική με τους στόχους μας που είναι: α) Να δείξουμε τη σχέση των ορθόδοξων χριστιανικών παιδαγωγικών προσανατολισμών με την επιστήμη της αγωγής και το ρόλο τους στη μόρφωση του ανθρώπου. β) Να παρουσιάσουμε τη μέχρι σήμερα πορεία της διδακτικής του Μ.Θ. Οι μέθοδοι διδασκαλίας, οι μορφές, οι τρόποι διδασκαλίας του μαθήματος αλλά και οι νέες προτάσεις (π.χ. διαθεματική διδασκαλία). γ) Να ερευνήσουμε τη διδασκαλία του μαθήματος στα σχολεία μας σήμερα. Τα αποτελέσματά της, την καταλληλότητα των σχολικών εγχειριδίων, τις θρησκευτικές ανάγκες των μαθητών της Α/βάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως το βαθμό κατανόησης των θρησκευτικών εννοιών, τη δημιουργία θρησκευτικού βιώματος, τη συμβολή του μαθήματος στη θρησκευτική ανάπτυξη του μαθητή, την ελεύθερη ή όχι συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική διαδικασία, την κριτική επεξεργασία των θρησκευτικών εννοιών και αξιών. […]

PhD Thesis

Religious significances
Μάθημα των θρησκευτικών και εποπτικά μέσα διδασκαλίας
Παιδαγωγικά στοιχεία της Καινής Διαθήκης
Social Sciences
Θρησκευτικές έννοιες
Intercultural education
Εκπαίδευση
Course religious and the new instructive handbooks 2006
Orthodoxe christian education and greek school
Διδακτική του μαθήματος των θρησκευτικών
Ορθόδοξη χριστιανική αγωγή και ελληνικό σχολείο
Education
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Ανάπτυξη της θρησκευτικής σκέψης και μάθημα των θρησκευτικών
Κοινωνικές Επιστήμες
Μάθημα των θρησκευτικών και τα νέα διδακτικά εγχειρίδια του 2006
Didactics of course of religious
Course religious and culture
Growth of religious thought and course of religious
Course religious and supervisory means of teaching
Μάθημα των θρησκευτικών και πολιτισμός
Pedagogic elements of New Testament


Ελληνική γλώσσα

2007


University of Western Macedonia
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.