The image of the child on greek television and cinema at the beginning of 21st century

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Η εικόνα του παιδιού στην ελληνική τηλεόραση και τον κινηματογράφο στις αρχές του 21ου αιώνα
The image of the child on greek television and cinema at the beginning of 21st century

Tsakmakis, Georgios
Τσακμάκης, Γεώργιος

ΣκοπόςΣκοπός αυτής της έρευνας είναι:Α) Να καταγράψει τις απόψεις του τηλεοπτικού κοινού της Θεσσαλονίκηςσχετικά με την εικόνα του Παιδιού στην Ελληνική Τηλεόραση (δημόσια καιιδιωτική) και πιο συγκεκριμένα στις τηλεοπτικές σειρές.Β) Να εξετάσει το βαθμό ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το τηλεοπτικόκοινό της Θεσσαλονίκης γενικά για το Παιδί στην ελληνική τηλεόραση καιγια θέματα που σχετίζονται με αυτό και παρουσιάζονται μέσα από τηντηλεόραση.Γ) Να καταγράψει τις απόψεις του κοινού της Θεσσαλονίκης σχετικά με τηνεικόνα του Παιδιού στις κινηματογραφικές ταινίες και πιο συγκεκριμένα τιςπιο πρόσφατες χρονικά (αυτές που προβλήθηκαν από το 2000 και μετά).Δ) Να εξετάσει το βαθμό ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το κοινό τηςΘεσσαλονίκης γενικά για το Παιδί στον κινηματογράφο και για θέματα πουσχετίζονται με αυτό και παρουσιάζονται μέσα από τις κινηματογραφικέςταινίες.Ε) Να παρουσιάσει τις τυχόν διαφορές στις απόψεις του κοινού για όλα ταπαραπάνω, σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ερωτώμενων(μόρφωση, φύλο, ηλικία, επάγγελμα, περιοχή κατοικίας).Στ) Να εξετάσει τις αντιλήψεις των διαμορφωτών της Κοινής Γνώμηςσχετικά με το κοινό και την εικόνα του παιδιού στην ελληνική τηλεόρασηκαι τον κινηματογράφο. ΣτόχοςΣτόχος αυτής της έρευνας είναι πρωτίστως να προσφέρει καινοτόμαστοιχεία στην Επιστήμη της Επικοινωνίας και της Πληροφόρησης, τα οποίαθα μπορέσουν να αξιοποιήσουν στο μέλλον επόμενοι ερευνητές,παρουσιάζοντας ένα συνολικό μοντέλο αξιολόγησης της εικόνας τουπαιδιού στον ψυχαγωγικό τομέα των ΜΜΕ. Επιπλέον, να αποτελέσει έναχρήσιμο εργαλείο για όλους όσοι ασχολούνται με την παραγωγήτηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών αλλά και όσοιεμπλέκονται στην προστασία του παιδιού-ανηλίκου σε δημόσιους καιιδιωτικούς φορείς (π.χ. Πολιτικοί, Μ.Κ.Ο., Ε.Σ.Ρ.), ώστε να βελτιωθεί ηποιότητα της εικόνας του Παιδιού στην ελληνική τηλεόραση και τονκινηματογράφο προς όφελος του ίδιου του παιδιού αλλά και συνολικά τουκοινού.Ερευνητικές ΥποθέσειςΜε βάση όλα τα παραπάνω, αλλά και την υπάρχουσα βιβλιογραφίακαθώς και τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών με συναφές αντικείμενο,τέθηκαν οι παρακάτω υποθέσεις:Υπόθεση 1η :Το τηλεοπτικό κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ως μέσο ψυχαγωγίαςτην τηλεόραση και μάλιστα σε μεγάλη συχνότητα επιλέγει ναπαρακολουθεί ψυχαγωγικές τηλεοπτικές σειρές.Υπόθεση 2η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης επιλέγει ως μέσο ψυχαγωγίας τονκινηματογράφο και τις κινηματογραφικές ταινίες της τηλεόρασης.Υπόθεση 3η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονται αρκετά συχνάτηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες όπου εμφανίζονται παιδιάκαι επιλέγει να παρακολουθεί τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικέςταινίες όπου πρωταγωνιστούν ή συμμετέχουν παιδιά και συγκεκριμένα ο βαθμός προτίμησης είναι (α) ανάλογος της ηλικίας και (β) του φύλου, (γ)διαφέρει στις επιμέρους γεωγραφικές περιοχές της Θεσσαλονίκης και (δ)δεν είναι ο ίδιος σε κάθε κοινωνικοοικονομικό στρώμα (π.χ.άνεργοι ήσυνταξιούχοι).Υπόθεση 4η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονται συγκεκριμέναπρότυπα στις τηλεοπτικές σειρές και στα κινηματογραφικά έργα όπουεμφανίζονται παιδιά και διαπιστώνει διαφορές ανάμεσα στον τρόπο πουεμφανίζεται και προβάλλεται το Παιδί στις τηλεοπτικές σειρές και στακινηματογραφικά έργα και περισσότερο (α) οι κάτοικοι της ΑνατολικήςΘεσσαλονίκης (β) οι έγγαμοι-ες και (γ) όσοι-ες έχουν παιδιά.Υπόθεση 5η :Το τηλεοπτικό κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονταιδιάφορες αξίες στις τηλεοπτικές σειρές όπου συμμετέχουν ήπρωταγωνιστούν παιδιά και περισσότερο (α) οι άντρες και (β) τα άτομαμεγαλύτερης ηλικίας, (γ) τα άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου, (δ)όσοι-ες είναι παντρεμένοι-ες και (ε) όσοι-ες έχουν παιδιά.Υπόθεση 6η :Το κοινό της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι προβάλλονται διάφορες αξίεςστις κινηματογραφικές ταινίες όπου συμμετέχουν ή πρωταγωνιστούν παιδιάκαι περισσότερο (α) οι άντρες και (β) τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, (γ) ταάτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου, (δ) όσοι-ες είναι παντρεμένοι-ες και(ε) όσοι-ες έχουν παιδιά.Υπόθεση 7η :Οι διαμορφωτές της Κοινής γνώμης, όπως ηθοποιοί, δημοσιογράφοςκαι σκηνοθέτης, έχουν θετική άποψη για τον τρόπο που εμφανίζονται ταπαιδιά στις διάφορες παραγωγές και ότι πιστεύουν πως οι παραγωγέςαντιπροσωπεύουν τη γνώμη του κοινού για την εικόνα του Παιδιού στηνΚοινωνία.

PhD Thesis

Τηλεθεατές
TV
Law
Film
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Κινηματογράφος
Τηλεόραση
Παιδί
Δίκαιο ανηλίκων
Sociology
Childhood
Children
Τηλεοπτικές σειρές
Cinema
Κοινό
Media and Communications
Παιδική ηλικία
Social Sciences
Audience
Legal protection of minors in media
Ταινίες
Τηλεοπτικό κοινό
Κινηματογραφικές ταινίες
Television
TV series
Κοινή γνώμη
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία


Ελληνική γλώσσα

2012


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

BY



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.