Σχεδιασμός και χρήση μαθησιακών αντικειμένων: μία σημειωτική προσέγγιση

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχεδιασμός και χρήση μαθησιακών αντικειμένων: μία σημειωτική προσέγγιση

Vorvylas, Georgios
Βορβυλάς, Γεώργιος

PhD Thesis

2012


Η παρούσα διδακτορική διατριβή προτείνει ένα εννοιολογικό πλαίσιο σχεδιασμού μαθησιακών αντικειμένων το οποίο εμφορείται από την Κοινωνική Σημειωτική και από τη Θεωρία της Ρητορικής Δομής. Προτείνεται μια θεώρηση των μαθησιακών αντικειμένων ως πολυτροπικών ψηφιακών κειμενικών μακρο-ειδών τα οποία αποτελούνται από ψηφιακά κειμενικά μικρο-είδη. Η οργάνωση του μαθησιακού περιεχομένου μοντελοποιείται μέσα από διάφορα συστημικά δίκτυα τα οποία αναπαριστούν τις σχεδιαστικές επιλογές του δημιουργού των μαθησιακών αντικειμένων. Με αυτό το σημειωτικό πλαίσιο στη διάθεσή του ένας δημιουργός μαθησιακών αντικειμένων μπορεί να εξοπλιστεί με τα εννοιολογικά εκείνα εργαλεία τα οποία θα του επιτρέψουν: α) να δημιουργήσει ή να χρησιμοποιήσει διάφορους τύπους κειμενικών μικρο-ειδών σύμφωνα με τις επικοινωνιακές λειτουργίες που αυτά εξυπηρετούν, β) να συνδέσει μεταξύ τους αυτούς τους τύπους μέσα από μια σειρά συζευκτικών σχέσεων και γ) να εκφράσει μέσα στο μαθησιακό περιεχόμενο τις επικοινωνιακές του προθέσεις απέναντι σε μια συγκεκριμένη ομάδα – στόχο χρηστών.
This thesis proposes a conceptual framework for designing learning objects which is imbued by Social Semiotics and Rhetoric Structure Theory. An outlook of learning objects as digital multimodal macrogenres composed by digital microgenres is proposed. The organization of learning content is modeled through several systemic networks which represent the design choices of the learning objects’ author. With this semiotic framework at his disposal, a learning objects’ author can be equipped with those conceptual tools that will enable him: a) to create or use different types of microgenres according to the communicative functions they serve, b) to link these types through a series of conjunctive relations and c) to express within the learning content his communicative intentions towards a particular target group of users.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Social Sciences
Κοινωνική σημειωτική
Education
Social semiotics
Learning objects
Μαθησιακά αντικείμενα
Εκπαίδευση
Θεωρία δικτύου δρώντων
Κοινωνικές Επιστήμες
Θεωρία ρητορικής δομής
Rhetorical structure theory
Actor network theory

Greek

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)