Behavioral assessment framework applied on new technologies at maritime education

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)
Πλαίσιο συμπεριφορικής αξιολόγησης στη χρήση νέων τεχνολογιών στην ναυτική εκπαίδευση
Behavioral assessment framework applied on new technologies at maritime education

Vasilakis, Panagiotis
Βασιλάκης, Παναγιώτης

Ασφάλεια, ταχύτητα, υψηλά πρότυπα, άμεση απόκριση στις ανάγκες τις αγοράς, είναι μόνο μερικές από τις λέξεις που χαρακτηρίζουν την σημερινή διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Οι διεθνείς απαιτήσεις γύρω από τον χώρο της ναυτιλίας μεταβάλλονται καθημερινά με το επίκεντρο πάντα να περιστρέφεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Είναι αποδεδειγμένο ότι ο άνθρωπος είναι αυτός ο οποίος κατέχει τα υψηλότερα ποσοστά ευθύνης στα ναυτικά ατυχήματα, ενώ την ίδια στιγμή είναι αυτός που οδηγεί τις εξελίξεις. Η αναθεωρημένη Διεθνή Σύμβαση S.T.C.W. (Standard of Training Certification & Watch keeping) για τα πρότυπα εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρηση φυλακών των ναυτικών αναγνωρίζοντας το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση των ναυτικών και ειδικότερα στην εκπαίδευση μέσω ναυτιλιακών προσομοιωτών, την οποία μάλιστα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα την καθιστά υποχρεωτική. Η βασική παραδοχή της διεθνούς σύμβασης ακολουθεί τη λογική της πρόληψης, δια μέσου της εκπαίδευσης. Δηλαδή υψηλότερος βαθμός ναυτικής εκπαίδευσης συνεπάγεται χαμηλότερος βαθμός ναυτικών ατυχημάτων. Μέσω της εκπαίδευσης σε ναυτιλιακούς προσομοιωτές επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων των ατόμων, σε περιβάλλοντα πραγματικών εργασιακών συνθηκών. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα ο τρόπος αξιολόγησης των ατόμων σε ναυτιλιακούς προσομοιωτές παραμένει βασισμένος στην παραδοσιακή προφορική και γραπτή εξέταση. Στη συγκεκριμένη διατριβή παρουσιάζεται ένα καινοτόμο συμπεριφορικό πλαίσιο αξιολόγησης. Το συγκεκριμένο πλαίσιο έρχεται να καλύψει ένα κενό στο χώρο της αξιολόγησης των ατόμων κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης τους στους ναυτιλιακούς προσομοιωτές, ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί ένα αυτόνομο εργαλείο μέτρησης της αποτελεσματικότητας του μαθήματος προσομοίωσης ως προς τους εκπαιδευόμενους. Η παραδοχή του συγκεκριμένου πλαισίου, στηρίζεται σε δυο πυλώνες. Ο πρώτος αναφέρεται στην μεταβολή των ανθρώπινων συμπεριφορών κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο δεύτερος αναφέρεται στην παραδοχή ότι οι ικανότητες και δεξιότητες των ατόμων εκφράζονται μέσα από συνδυασμένες συμπεριφορές. Μέσω της εφαρμογής του πλαισίου συμπεριφορικής αξιολόγησης επιτυγχάνεται η ποιοτική και η ποσοτική μέτρηση των συμπεριφορών των ατόμων. Η μεταβολή των ανθρώπινων συμπεριφορών πριν και μετά την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και οι συνδυασμοί των συμπεριφορών μας οδηγούν στην εξαγωγή και κατά συνέπεια στη μέτρηση των δεικτών δεξιοτήτων των ατόμων που συμμετείχαν στο μάθημα του ναυτιλιακού προσομοιωτή. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου συμπεριφορικού πλαισίου αξιολόγησης οδηγεί σε συσχετισμούς ατόμων και ποιότητας εκπαίδευσης, καθώς μέσα από την όλη διαδικασία αναδεικνύεται η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα της συμπεριφορικής αξιολόγησης.
Safety, speed, high standard, immediate response to the market demands are some of the words which describe the international shipping community. The international requirements in the shipping industry are changing day by day, focused on the human factor. It has already been proven that the human factor is responsible for most of the shipping accidents, however, at the same time, the human factor is the one leading to the development in the shipping industry. The revised S.T.C.W. convention which refers to the standards of training certification and watchkeeping recognizes the role of human factor and focuses on the training procedure with special emphasis on training via maritime simulation which is adopted as mandatory. The basic assumption of S.T.C.W. follows the logic of prevention via training. The main idea of the international convention follows the notion of prevention by means of training and learning. The aim of training via maritime simulators is to raise the skills and competencies of the individual in real working environments. However, so far, the assessment of an individual at maritime simulators is based on traditional oral and written assessment. This thesis presents an innovative behavioral assessment framework, which comes to overlap the existing gap in methodology of assessment at maritime simulators. This framework constitutes a stand-alone assessment tool which could measure the effectiveness of the simulation course regarding the trainee. The acceptance of this framework is based on two pillars. The first pillar refers to the human behaviours which are changing due to education procedure. The second pillar concerns the acceptance of the human competence and skills which are expressed via specific behaviours. From the implementation of the behavioural assessment framework the quality and the quantity measurements of human behaviours are achieved. The variation of human behaviours before and after the educational procedure and the combinations of behaviours lead us to the extract the measurements of competences index and skills index for each participant who attends the simulation course independently. The results of the implementation of the specific framework provides correlations between the individuals and the quality of education procedure at simulation courses.

Learning theories
Αξιολόγηση
Ναυτική Εκπαίδευση
Behavioral Assessment
Πρότυπο μοντέλο εκπαίδευσης
Assessment
Maritime Simulator
Ναυτιλιακοί προσομοιωτές
Level of Assessment
Inovative educational framework
Συμπεριφορική αξιολόγηση
Maritime Education
Educational Goal
Εκπαιδευτικοί στόχοι
Θεωρίες μάθησης
Επίπεδα αξιολόγησης

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

Ελληνική γλώσσα

2013


Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean

BY_NC



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.