THE QUESTION CONCERNING ORIGINS IN THE WORK OF DIMITRIS PIKIONIS - CONSIDERING THE LANDSCAPE OF THE ACROPOLIS

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΙΚΙΩΝΗ - ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ
THE QUESTION CONCERNING ORIGINS IN THE WORK OF DIMITRIS PIKIONIS - CONSIDERING THE LANDSCAPE OF THE ACROPOLIS

Κοτιώνης, Ζήσης

PhD Thesis

1994


THE FOLLOWING DISSERTATION CONSISTS OF A SYSTEMATIC ATTEMPT TO INTERPRET THE WORK OF THE ARCHITECT DIMITRIS PIKIONIS AT THE ACROPOLIS USING PHENOMENOLOGY. THE PRIMARY SOURCE FOR THE METHOD OF STUDY COMES FROM HEIDEGGER APPROACH TO "POETICS", THE "PHENOMENON", THE "THING" AND THE "WORK OF ART". THE EVOLUTION OF THE ARCHITECTURE OF PIKIONIS AT THE ACROPOLIS IS EXAMINED ALONG WITH HIS WRITINGS AND THOUGHTS IN AN ATTEMPT TO DEFINE THE GENEALOGY OF FORM AS "GEO-CENTRIC". AN INTERPRETATION OF PIKIONIS' GEOCENTRICITY IS MADE BASED ON THE CONCEPT OF METAPHOR AND THE ONTOLOGY OF THE "THING" WITH A CONSTANT REFERENCE TO THE LANDSCAPE AT THE ACROPOLIS. THE HISTORICAL BACKGROUND IN WHICH THE INTERPRETATION TAKES PLACE IS THE FOLLOWING: PIKIONIS' WORK IS DOMINATED BY THE PARADOX OF THE MODERN CONDITION IN WHICH THE DISCOVERY OF NEW FORMS TRANSCEND HISTORICISM AND CONSTITUTE A CONTINUATION OF THE PRIMAL CONDITION OF HUMAN CULTURE.
Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΤΕΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΤΟ ΥΣΤΕΡΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΙΚΙΩΝΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΑ ΤΗΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑΣ. ΚΥΡΙΑ ΠΗΓΗ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑ HEIDEGGER ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ "ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ" ΤΟΥ "ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ", ΤΗΣ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ "ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ" ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ. ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΠΙΚΙΩΝΗ ΩΣ ΤΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ ΩΣ ΜΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΣΕ ΕΝΑΝ ΙΔΙΩΜΑΤΙΚΟ ΓΑΙΟΚΕΝΤΡΙΣΜΟ.Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΙΚΙΩΝΙΚΟΥ ΓΑΙΟΚΕΝΤΡΙΣΜΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ "ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ" ΚΑΙ ΤΗΣ "ΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ". Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΟΠΟΥ ΕΓΓΡΑΦΕΤΑΙ ΗΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΩΣ ΕΞΗΣ: ΤΟ ΠΙΚΙΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΔΙΑΠΕΡΝΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΙΚΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΟΡΦΗΣ, ΚΑΘ'ΥΠΕΡΒΑΣΙΝ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΣΜΟΥ, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΦΥΣΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΙΑΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού

Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Civil Engineering
ORIGINS-ORIGINALITY
Μοντέρνα τέχνη
Μοντερνισμός
ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑ
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
VERNACULAR
Engineering and Technology
Modern art
ΚΑΤΑΓΩΓΗ-ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΣ
ΓΑΙΟΚΕΝΤΡΙΣΜΟΣ
Παράδοση
GEOCENTRISM
Modernism
LANDSCAPING

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)
National Technical University of Athens (NTUA)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.